نویسنده این کتاب روز سه شنبه در حاشیه مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد 'علی صیاد شیرازی' و رونمایی از این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب شامل 300 صفحه خاطرات جنگ و 70 عکس از مناطق جنگی بوده که در 2 سال جمع آوری شده است.
'جعفر ایازی' که فرماندهی گروهان سوم، گردان 151 دژ خرمشهر در عملیات بیت المقدس را برعهده داشت، اظهار کرد: این کتاب با شمارگان یکهزار جلد منتشر شده است.
وی گفت: تاریخ دفاع مقدس سرشار از حماسه‌های ماندگار مردمی، قدرت فرماندهی، فداکاری و ایثار همه جانبه رزمندگان مؤمن نظامی همچون سپهبد صیاد شیرازی است.
جانشین سابق لشکر 64 ارومیه نیز در این آئین گفت: سپهبد صیاد شیرازی، نامی پرافتخار و جاودانه است که با هشت سال دفاع مقدس و دلاوری‏ها و از خودگذشتگی ‏ها عجین شده است.
امیر سرتیپ دوم 'محمد مساحی' با بیان اینکه صداقت و اوج وفاداری به ولایت در شخصیت صیاد شیرازی تبلور یافته بود، گفت: وی نقش حیاتی در بکارگیری توانمندی‌های ارتش و همکاری با سپاه پاسداران و نیروهای مردمی داشت.
وی ادامه داد: این شهید والا مقام فرماندهی عملیات های مقابله با ارتش متجاوز بعثی عراق به خاک ایران و نیز مقابله با گروه‌های مسلح وابسته به دولت بعثی عراق در کردستان را بر عهده داشت.
امیر مساحی ادامه داد: با شروع غائله کردستان، مسائل این استان برای شهید صیاد شیرازی بازگو شد تا با نیروهای تحت امر خود به این منطقه اعزام شود و آنجا را پاکسازی کند.
وی ادامه داد: پس از عملیات موفق مرصاد که با فرماندهی شهید سپهبد صیاد شیرازی انجام و ضربه مهلکی به منافقان کور دل وارد شد، دشمن در فکر ترور این شخصیت انقلابی افتاد و عاقبت در سال 1378 شمسی این شخصیت وارسته، شربت شهادت را نوشید.
سردار مساحی گفت: پس از شهادت صیاد شیرازی هزاران موشک و توپ به محل استقرار نیروهای منافق در خاک عراق پرتاب و عکس کشته شدن قاتل صیاد شیرازی در اردوگاه اشرف منتشر شد.
به گزارش ایرنا شهید علی صیاد شیرازی در بامداد روز شنبه، 21 فروردین سال 1378 توسط عوامل تروریستی منافقین کوردل ترور و به فیض شهادت نائل شد.
3072/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.