محمدمهدی شهریاری در پیام نوروزی خود که در نخستین دقایق سال جدید منتشر شد، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید با برنامه ریزی بسیار مناسب دولت و مسئولان استانی رو به جلو حرکت کنیم و مشکلات اقتصادی در استان رفع شود.
وی یکی از مهمترین مباحث فعلی آذربایجان غربی را موضوع دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: دولت تا سال گذشته 20 هزار میلیارد ریال در موضوع احیای دریاچه سرمایه گذاری کرده و طرح های 27 گانه همچنان در دست اجراست.
وی اظهار کرد: مهمترین این طرح ها انتقال آب بین حوضه ای و سرازیرکردن پساب تصفیه خانه های ارومیه و تبریز به دریاچه ارومیه است که امیدواریم تا سه سال آینده به اتمام برسد و آب آنها به دریاچه بریزد.
وی بیان کرد: با اتمام این طرح ها 2 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه سرازیر می شود.
وی تاکید کرد: البته دولت طرح های دیگری نیز برای انتقال آب از دیگر حوضه ها در برنامه دارد که از طریق وزارت خارجه پیگیری می شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال 1396 پیشنهادهای سرمایه گذاری زیادی در استان داشته ایم که امیدواریم این پیشنهادها امسال عملیاتی شود.
شهریاری افزود: ما باید به سمت جذب سرمایه های داخلی و خارجی حرکت کنیم که برای این امر ایجاد زیرساخت ها اصلی اساسی است.
وی اضافه کرد: برخی مسائل زمینه فرار سرمایه را از آذربایجان غربی ایجاد کرده که نیازمند همراهی ملت و رسانه ها برای بهبود وضعیت این بخش هستیم.
دقایقی پیش سال 1397 آغاز شد و رهبر معظم انقلاب نیز امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.