کارگردان این فیلم مستند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مستند به سفارش صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌غربی تولید شده است، گفت: تکرار این اثر 43 دقیقه ای هفت فروردین 97 در ساعت 20 و 45 از شبکه استانی پخش می شود.
رضا محمدپور با اشاره به اینکه فیلمبرداری این اثر هشت ماه زمان برده بود، افزود: این اثر با موضوع تبعات خشکی دریاچه ارومیه و علت های آن براساس پژوهش های دانشگاه ارومیه، محیط زیست و دیگرمنابع تولید شده است.
وی اضافه کرد: در این مستند به الگوی کشاورزی نادرست، نقش سدسازی در خشکی دریاچه، ایجاد پل میانگذر و نیز شرایط اقلیمی به عنوان علت عمده وضع نگران کننده دریاچه ارومیه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: این فیلم مستند با همکاری سازنده اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه و تلاش های محیط بانان به تولید رسید.
وی بیان کرد: رضا محمدپور تهیه کننده، کارگردان و تصویربردار، فائق حسینی نویسنده و مشاور رسانه ای، اسکندر رحیمی گوینده و مجتبی اسماعیل زاد عکاس این فیلم مستند است.
به گزارش ایرنا رضا محمدپور تهیه کننده صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی بوده و تهیه کنندگی، کارگردانی، تصویربرداری و تدوینگری مستند های 'اشک کبود'، 'بخت سپید' ، 'آینه در غبار'، 'پرواز پلیکان های سفید'، 'دیدار در مراکان'، 'شباویز و پگاه خاموشی'، 'سرزمین سنگهای افسانه ای' و 'جریان آب، جریان زندگی'، مجموعه مستند پنج قسمتی 'گذر از دره ها'، فیلم داستانی 'فقط چند ثانیه' و مجموعه مستند پنج قسمتی 'شاید تا پروازی دیگر' را در کارنامه هنری خود دارد.
وی منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد برای مستند شباویز و پگاه خاموشی، منتخب جشنواره بین المللی فیلم رشد برای مستند پرواز پلیکان های سفید، برگزیده جشنواره مستند استانی برای فیلم مستند شباویز و پگاه خاموشی، منتخب جشنواره بین المللی فیلم سبز برای مستند شباویز و پگاه خاموشی و منتخب جشنواره فیلم عمار برای مستند آینه در غبار است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.