اسدالله علیزاده روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: با برگزاری آخرین جلسه بین سازمان منطقه آزاد ارس با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، تمام تعارض های زیست محیطی بین منطقه و استان آذربایجان غربی رفع شده و تفاهم نامه ای در این زمینه به امضای دو طرف رسید.
وی اظهارکرد: مناطق متداخل حفاظت شده بین منطقه آزاد ارس و آذربایجان غربی شامل منطقه حفاظت شده مراکان است که با حل و فصل این موضوع، مشکلی در زمینه توسعه سایت توریسم، سایت گلخانه ای و سایت انرژی و نیروگاهی نخواهیم داشت.
علیزاده در زمینه مناطق متداخل با اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز گفت: این مناطق نیز پیش تر در نشست های مشترک مورد بررسی قرار گرفته بود و با توجه به تعیین مجدد محدوده های پناهگاه حیوانات کیامکی و پارک ملی کنتال، در این زمینه نیز شاهد بروز هیچ مشکلی نخواهیم بود.
وی افزود: بخش هایی از محدوده نوردوز و سایت صنایع پاک در تعارض با مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی بود که با رفع مشکلات مربوطه در این 2 بخش نیز شاهد افزایش شتاب توسعه خواهیم بود.
سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: تعیین محدوده های توافق شده جدید، هم اکنون در مسیر قانونی قرار گرفته است و با تشکیل جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور، به تایید نهایی رسیده و در ادامه نیز برای تایید نهایی به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه تجاری صنعتی کشور، ارسال می شود.
علیزاده تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد ارس خود را به حفظ محیط زیست منطقه متعهد می داند و توافق قبلی بین سازمان و اداره کل محیط زیست آذربایجان غربی در راستای مدیریت و حفاظت بهینه از منطقه حفاظت شده مراکان و ایجاد امکانات لازم در راستای توانمندسازی حفاظتی این منطقه، کماکان اجرا می شود.
وی در پایان گفت: در زمینه مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی و پناهگاه حیوانات کیامکی نیز منطقه آزاد ارس تا به امروز فعالیت های عمده ای را انجام داده است و در ادامه نیز شاهد تداوم این فعالیت ها خواهیم بود.
منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار در شمالغرب کشور در کنار رود ارس واقع شده و مسئولان منطقه در کنار توسعه صنعتی، به توسعه کشاورزی و گردشگری توجه دارند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.