کریم حسین زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چالدران با 104 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی، یک اثر در فهرست آثار جهانی و دهها جاذبه طبیعی شگفت انگیز، نگین گردشگری آذربایجان غربی است.
وی اضافه کرد: دشت وسیع چالدران، مزار 27 هزار شهید و یادمان شهدای جنگ چالدران، مقبره سید صدرالدین، کلیسای طاطائوس مقدس (قره کلیسا)، دخمه سنگی ˈدلیک داشˈ مربوط به هزاره های اول قبل از میلاد، کلیسای صخره ای 'سعدل'، چشمه های آب گرم، آبشار ˈشور شورˈ واقع در روستای عرب دیزج و روستایˈ قرنقو ˈ از جمله مکان های گردشگری این شهرستان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه بازرسی لازم از اماکن اسکان و مسافرخانه‌های شهرستان چالدران انجام شده است، اظهار کرد: نواقص و مشکلات موجود در این زمینه تذکر داده و رفع شده است.
فرماندار چالدران توجه به نیازمندی های مسافران در زمینه های اسکان و خدمات ویژه مسافران را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: رضایت مسافران نوروزی مهمترین هدف مسئولان است و امیدواریم به این هدف دست یابیم.
حسین زاده ادامه داد: ستاد اسکان نوروزی شهرستان چالدران با دارا بودن امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی از اولین ساعات آغاز تعطیلات پذیرای میهمانان نوروزی از سراسر کشور است.
وی گفت: علاوه بر این امکانات رفاهی و اقامتی، در محورهای منتهی به چالدران پایگاه های امداد و نجات همراه با کادر درمانی مستقر شده و خدمات لازم را در اختیار مسافران قرار می دهند.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از شهرستان های گردشگر پذیر استان به شمار می رود.
سفرهای نوروزی از اوایل هفته جاری آغاز شده و تا نیمه فروردین ماه ادامه دارد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.