به گزارش ایرنا ایرج ثقفی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: بیش از سه هزار میلیارد ریال از این میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی و توسعه فاز دوم کارخانه طلای زرشوران و یکهزار و 200 میلیارد ریال نیز در بخش توسعه زیر ساخت های این شهرستان سرمایه گذاری می شود.
وی با اشاره به انجام مقدمات ساخت فاز دوم کارخانه طلای زرشوران تکاب، بیان کرد: با احداث طرح توسعه کارخانه زرشوران برای بیش از 200 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم می شود.
وی با بیان اینکه کارخانه طلای زرشوران یک ظرفیت بزرگ ملی برای تولید و اشتغال محسوب می شود و باید روی ریل توسعه قرار گیرد، اظهار کرد: با راه اندازی فازهای توسعه کارخانه طلای زرشوران بسیاری از مشکلات مربوط به حوزه اشتغال در تکاب رفع شده و گام بزرگی در زمینه تولید ملی و رونق اقتصادی منطقه برداشته می شود.
وی ادامه داد: باید از مزایای اقتصادی کارخانه طلای زرشوران به منظور توسعه تکاب و اشتغال جوانان بهره برد و مدیران کارخانه نیز در این زمینه باید اهتمام ویژه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، کارخانه طلای زرشوران تکاب در آبان سال 1393 شمسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و با ظرفیت اسمی سه تن در سال آغاز به کار کرد و اکنون بیش از 470 نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند.
معدن طلای زرشوران در کنار روستایی به همین نام در تکاب از توابع آذربایجان غربی واقع شده است و با 110 تن ذخیره طلای خالص بالاترین ظرفیت تولید طلا در کشور را دارد.
شهرستان تکاب دارای 2 معدن بزرگ طلا در مناطق آقدره و زرشوران و بیش از 50 معدن بزرگ سنگ های ساختمانی و تزئینی است و از این رو به عنوان یکی از مهمترین قطب های معدنی کشور شناخته می شود.

** پنج طرح نیمه تمام تکاب طی سال 97 به بهره برداری می رسد
فرماندار تکاب گفت: سال آینده پنج طرح عمرانی نیمه تمام این شهرستان از جمله بیمارستان 64 تختخوابی، درمانگاه تخصصی و هتل 2 ستاره این شهرستان تکمیل می شود.
ایرج ثقفی با اشاره به تخصیص و جذب سرمایه گذاری ها و اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت های تکاب در سال آینده، اضافه کرد: 200 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای آسفالت جاده های تکاب از جمله محورهای شاهین دژ، تخت سلیمان و دندی جذب شده و اوایل سال آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی با اشاره به آسفالت ریزی جاده های روستایی تکاب به میزان 20 کیلومتر در سال آینده، بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش گازرسانی به روستاهای تکاب در حال حاضر عملیات گازرسانی به 40 روستای تکاب در حال اجراست و تا پایان سال 1397 شمسی بیش از 80 درصد آنها به بهره برداری می رسد.
وی افزود: تکاب با توجه به ظرفیت های بی بدیل در زمینه های معدن، گردشگری و کشاورزی، مستعد سرمایه گذاری های کلان است و نباید این فرصت برای توسعه شهرستان از بین برود.
به گزارش ایرنا در 2 سال گذشته بیش از 50 کیلومتر از جاده های روستایی تکاب آسفالت ریزی و به 14 روستای تکاب نیز گازرسانی شده است؛ این شهرستان با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.