جلیل جباری روز چهارشنبه در مراسم رزمایش ترافیکی نوروز 97 با بیان اینکه هتل ها ومراکز اقامتی استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند، افزود: در حال حاضر هیچ گونه کمبود هتل ومرکز اقامتی در استان دیده نمی شود و در آینده نزدیک 2هزار تخت دیگر نیز به ظرفیت مراکز اقامتی استان اضافه می شود.
وی احیای آئین های سنتی و محلی را یکی دیگر از موارد پیش بینی شده برای رونق گردشگری در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری نوروزگاه ها در سراسر استان کمک فراوانی به احیای آداب، رسوم و جذب گردشگر می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با کمیته های عضو ستاد تسهیلات سفر جلسات متعددی انجام شده و امید است میزان ورود گردشگر به استان نسبت به سال های گذشته جهش چشمگیری داشته باشد.
جباری بر استفاده تمام دستگاه ها از ظرفیت های خود برای توسعه گردشگری در استان تاکید کرد و افزود: رسانه ها نیز نقش بسیار مهمی در تحقق این موضوع دارند.
وی با بیان اینکه توسعه و زیبا سازی شهر نقش زیادی درجذب گردشگر دارد، اظهار کرد: شهرداری ارومیه نیز می تواند بستر مهمی برای افزایش ورود گردشگر به استان ایجاد کند.
جباری ادامه داد : رفاه و آسایش مسافران نوروزی همواره در دستور کار این اداره کل بوده و نظارت بر مراکز گردشگری از جمله مواردی است که مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه تمام ماموران انتظامی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی آماده هستند اظهار کرد: 13هزار و 700 نفر نیروی خدماتی و انتظامی در قالب ستاد خدمات سفر در آذربایجان غربی به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد.
سردارناصر اصلانی ادامه داد: در این رزمایش اعلام می‌کنیم به عنوان خدمتگذاران مردم، آماده ارائه خدمات به مسافران و افزایش آرامش و آسایش مردم هستیم.
فرمانده انتظامی استان افزود: همچنین با متخلفانی که سبب سلب آسایش مردم در ایام نوروز خواهند شد برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه پلیس راه و پلیس راهور در تمامی معابر درون شهری ومحورهای مواصلاتی سطح استان حضور فعال وچشمگیری خواهند داشت ادامه داد: ما همگی به عنوان خدمت گذار مردم عزیز برخود وظیفه می دانیم که برای خدمت به آنان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
فرمانده انتظامی استان اظهارکرد: در ایام نوروز وسایل نقلیه و حمل ونقل عمومی به صورت دقیق و بیشتراز گذشته کنترل می شود و همچنین به تصادف های احتمالی رسیدگی فوری خواهد شد تا هیچگونه تاخیری در تردد وعبور و مرور مسافران و شهروندان پیش نیاید.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم اظهار کرد: در بودجه سال 97 توجه ویژه ای به رونق گردشگری در این استان شده وامید است از راه رونق آن در استان شاهد رفع شدن معظل بیکاری شویم.
تقی کهوریان با بیان اینکه گردشگری 2.5 برابر سایر صنعت ها ایجاد اشتغال می کند، گفت: استان ما نیزبا داشتن جاذبه های فراوان در حوزه گردشگری می تواند رشد اقتصادی چشمگیری داشته باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به بارندگی های اخیر دریاچه ارومیه نیز دارای شرایط بهتری نسبت به سال گذشته است و می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند.
به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز ۹۷ روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه با حضور فرمانده ناجا، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان اورژانس کشور، رئیس سازمان امداد و نجات، رئیس پلیس راهور ناجا در ضلع جنوبی حرم امام خمینی(ره) برگزار شد.
براساس این گزارش مراسم افتتاحیه و رزمایش ترافیکی نوروز 97 نیز همزمان با کشور در ارومیه با حضور فرمانده انتظامی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و معاون عمرانی استانداربرگزار شد.
هدف از این رزمایش تعامل و همکاری بیشتر به منظور ایجاد تمهیدات لازم برای مسافران نوروزی و فراهم آوردن فضایی امن و آرام است.
8135/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.