مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی از اعزام 8 گروه جهادی از آذربایجان غربی به مناطق محروم در ایام نوروز خیرداد.

رحیم عباس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: گروه های جهادی که در قالب اکیپ های 12 الی 20 نفره با هدف محرومیت زدایی مناطق محروم کشور اعزام می شوند از 20 اسفند تا 15 فروردین سال 97 به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

وی با تاکید بر افزایش 30 درصدی افراد ثبت نام کننده از استان در این طرح و با اشاره به اینکه بیش از 160 دانشجو تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند تصریح کرد: بیشترین ثبت نام ها به ترتیب از دانشگاه های نازلو، صنعتی و آزاد ارومیه بوده است.

عباس زاده در خصوص مشارکت دانشجویان دختر در استان در اردو های جهادی خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سطح استان دانشجویان دختر در قالب فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در حاشیه دو شهر ارومیه و سلماس و تحت عنوان طرح پنجشنبه های مهربانی به فعالیت می پردازند.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی اعزامی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی (ساخت خانه محرومین و آبرسانی روستایی، تکمیل درمانگاه خیریه)، اقتصاد مقاومتی و عرصه دامپزشکی خاطرنشان کرد: این فعالیت ها توسط 6 گروه در مناطق محروم و روستایی شهرستان های ارومیه،سلماس، چالدران، میاندواب، نقده و اشنویه آذربایجان غربی و 2 گروه مناطق زلزله زده کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ارائه خدمات دامپزشکی در 10 روستای مرزی و محروم شهرستان سلماس که در معرض بیماری های دامی قرار دارند توسط گروه جهادی دامپزشکی ارومیه آغاز شده است و بقیه گروه ها به تدریج در ایام پیشرو اعزام خواهند شد.

عباس زاده بیان اینکه این اردوها به منظور پرورش نیروهای تراز اول انقلاب برپا می شوند خاطرنشان کرد: تقویت روحیه  ایثار، جهاد و خودباوری در بین دانشجویان از جمله اهدافی است که این طرح در رسیدن به آن همواره موفق بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.