فاطمه قنبرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سفر اخیر خود در قالب هیاتی اقتصادی از جمهوری اسلامی ایران به فرانسه اظهار کرد: فعالان اقتصادی فرانسه برای حضور در ایران به منظور بررسی پتانسیل های اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند که در همین راستا با هدف شناساندن ظرفیت های اقتصادی آذربایجان غربی خواستار میزبانی از آنان در ارومیه شدم.
وی ادامه داد: حضور نمایندگانی از فرانسه در استانی همچون آذربایجان غربی که بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه دارد، می تواند آغازی برای افزایش ارتباط دوجانبه و راه گشایی برای توسعه اقتصادی منطقه باشد.
وی همچنین در رابطه با سفر اخیر هیات اقتصادی ایرانی به پاریس گفت: در این سفر 35 نفر بانوی فعال اقتصادی از هیات نمایندگان اتاق ایران، اصفهان، کرمان، البرز و ارومیه به همراه مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مجلس ملی فرانسه حضور یافتند.
عضو اتاق بازرگانی ارومیه با بیان اینکه در این نشست به تلاش دولت روحانی برای ارتقای جایگاه بانوان در کشور اشاره شد، افزود: در چکیده سخنرانی های بانوان فعال اقتصادی ایران عنوان شد که زن بودن در ایران محدودیت نیست و فرصت شکوفایی لازم برای بانوان در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
وی با اعلام اینکه پس از سخنرانی بانوان ایرانی در این جلسه، نگاه منفی حاضران به جایگاه بانوان در ایران تغییر یافت، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این جلسه پس از اطلاع از وجود دادگاهی در ایران به نام دادگاه خانواده و وجود قوانینی تشویقی برای بانوان همچون مرخصی های زایمان، شگفت زده شدند.
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه قوانین حامی بانوان در ایران بسیار کامل تر از اروپاست، گفت: برخی از محدودیت ها را خود بانوان برای خودشان ترسیم می کنند.
وی با اشاره به تاکید سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به خروجی مثبت این نشست، اظهار کرد: پس از تمام نشست پاریس، بانوان فعال اقتصادی ایران برای سخنرانی در مراکش و آفریقای جنوبی دعوت شدند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی طی سال جاری میزبان هیات های اقتصادی تخصصی از کشورهای ترکیه، آلمان و برخی کشورهای اروپایی بود.
این استان به دلیل دارا بودن بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارای پتانسیل های ویژه اقتصادی و دروازه ای به سمت اروپا محسوب می شود.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.