علیرضا بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر کتابخانه های پیامبراعظم (ص) و مجتمع فرهنگی و هنری در شهر نقده و کتابخانه ولایت در بخش محمدیار فعالیت می کند و منابع موجود در این مراکز فرهنگی را در اختیار عموم قرار می دهد.
وی با بیان اینکه کتابخانه شهید علی علمی شهرستان نقده به دلیل مشکلات زیرساختی تعطیل شده است، اظهار کرد: این کتابخانه بیش از سه سال است به دلیل مشکلات فنی تعطیل و غیرفعال است و با وجود تخصیص اعتبار، اقدامی در جهت شروع تعمیرات و رفع این مشکل صورت نگرفته است.
مدیر کتابخانه های عمومی نقده با اشاره به اینکه یک هزارو 427 نفر عضو کتابخانه های شهرستان نقده هستند، ادامه داد: 535 نفر در کتابخانه پیامبر اعظم (ص)، 714 نفر در کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری و 178 نفر در کتاب خانه ولایت محمدیار عضویت دارند.
وی افزود: حدود 37 هزار جلد کتاب در سال جاری در کتابخانه های این شهرستان به علاقه مندان امانت داده شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را نشان می دهد.
بیرامی گفت: فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم خاص، علوم محض، هنرو سرگرمی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا از جمله عناوین و موضوعات کتاب های موجود در کتاب خانه های نقده است.
به گزارش ایرنا 67 کتابخانه عمومی و 40 کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی وجود دارد و یک میلیون و 530 هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی نگهداری می شود.
نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کنند.
در مجموع 66 هزار نفر در آذربایجان غربی در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارند که سهم کتابخانه های عمومی 57 هزار نفر عضو است.
شهرستان 125 هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی بوده و در فاصله حدود 80 کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.