سومین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس با ارائه بیش از400اثر در چهار بخش' ادبیات و ادبیات نمایشی ، هنرهای تجسمی و خوشنویسی' برگزار شد.
آیین اختتامیه این جشنواره روزیکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد.
براساس اعلام هیات داوران و در رشته شعرکلاسیک، ' فائزه قنبری' از محمودآباد به عنوان نفر نخست انتخاب شد و ' فاطمه بذار چالی' از محمودآباد و ' حسن رحیمی' از بابل به ترتیب دوم وسوم شدند.
در رشته شعر سپید، جایزه هیات داوران به ' فاطمه رحیمی ملکشاه' از ساری به عنوان نفرنخست تعلق گرفت.
در رشته داستان کوتاه ' محدثه شرفی' از ساری با رای هیات داوران برتر شناخته شد و'فائزه همایونی' از بابل دراین بخش دوم شد.
درفیلمنامه نویسی، 'سعید قنبری' از ساری به همراه ' مهدی ابراهیمی' و 'سهیلا باقری' هر دو از نوشهر نفرات برتر از سوی هیات داوران سومین جشنواره انتخاب شدند.
درنمایشنامه، جایزه نفرنخست به 'عباس میار' از قائم شهرتعلق گرفت.
در بخش هنرهای تجسمی و خوشنویسی که به موضوع ' اشرافی گری و مصرف گرایی' اختصاص داد، به خانم ' فاطمه خواجه حسینی' از نور اهداء شد و ' حسن قلی زاده' از نور دوم این بخش شد.
دربخش پدیده تکفیری و داعش هیات داوران جایزه ویژه این بخش را به 'علیرضا پاک بین' از ساری و 'نسیم فتح الهی' هر دو ازساری اهداء شد.
جایزه نفر نخست بخش 'رسم ها و آیین ها' را ' آیسا عباسی' از آمل به عنوان نفر نخست و ' مهدی ابراهیمی' از نوشهراز آن خود کردند.
دربخش فیلم کوتاه ، تئاتر، استندآپ که به معضل بیکاری ، مطالبات صنفی ، اقتصاد مقاومتی و اعتیاد بود، به ترتیب به ' کمال حسینی' ، 'بهنام بهادری' ،' صدیقه کابلی' و' فائزه قنبری' که نفرات برتر این رشته ها از سوی هیات داوران انتخاب شده بودند، اهداء شد.
در بخش موسیقی نیز 'سید حسن علی نتاج' از آمل و 'محمد قاسم کریمی' از قائم شهر مشترک اول و دوم شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران درآیین اختتامیه این جشنواره گفت: بسیج دانشجویی بدنبال استفاده از ظرفیت حداکثری دانشجویان استان در عرصه هنر و ترویج فرهنگ و نگاه انقلاب اسلامی با بهره گیری از رشته های فرهنگی و هنری است.
'شهرام نوری'، ورود دانشجوبان به هنر را موجب تعالی این بخش خواند و افزود: هنرباید درخدمت تعالی انسان‌ها قرار گیرد، وقتی دین متعالی کننده انسان ها است پس می توان از هنر اسلامی به عنوان ارتقا دهنده روح و افکار انسانی یاد کرد.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.