کارگردان این نمایش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بهاره غنی زاده، مهرناز خوشنویس، رضا ترابی، بابک رستم زاد، الناز هاشمی، وحید رضوی و عطا رستم زاد نقش آفرینان این نمایش عروسکی هستند.
بابک رستم زاد افزود: اسما جمشیدی، ترکان کلانتری، رعنا شیری و آیسان احمدی هنرجویان این نمایش به شمار می روند.
وی که طراحی، ساخت دکور و عروسک این نمایش را نیز برعهده دارد، اضافه کرد: مهدی حیدری صدابرداری، لیلا قاسمی عکاسی، احسان احمدی تبار آهنگسازی و امیر سلیمانی طراحی پوستر این اثر را برعهده دارند.
یکی از بازیگران این نمایش عروسکی نیز با اشاره به اینکه در این اثر نقش 'مادر علی کوچولو' را ایفا می کند، گفت: مادری نزدیک چهارشنبه سوری برای خرید از منزل خارج می شود و پسرش که در خانه تنهاست، برای خرید ترقه وسوسه شده اما موفق نمی شود.
مهرناز خوشنویس اضافه کرد: بچه ها با تماشای این نمایش در وهله اول یاد می گیرند تا در هرکاری به هشدارهای والدین خود توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه این اثر همچنین کودکان را با خطرات ترقه بازی آشنا می کند، ادامه داد: تماشاگران کم سن و سال همچنین در این نمایش با مراسم اصلی چهارشنبه سوری که اکنون کمرنگ شده است آشنا می شوند.
به گزارش ایرنا بابک رستم زاد متولد 1355 بوده و کارشناس کارگردانی نمایش است؛ وی مدیر اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی /یونیما/ آذربایجان غربی، مجری تلویزیون، عروسک گردان، صداپیشه و مدیر گروه تئاتر رقص عروسک است.
او از سال 1370 هنر نمایش را به صورت تجربی آغاز کرد و اولین نمایش عروسکی تلفیقی 'حسنی نگو یه دسته گل' را در سال 1380 در ارومیه به روی صحنه برد.
رستم زاد پیش از این نمایش های تلفیقی عروسکی رویای شیرین، پسرک لبوفروش، یلدا ملکه زمستان، جشن تولد خورشید کوچولو، رضا و فرشتة نظافت و نگهبان پیر مزرعه را کارگردانی کرده است.
وی اخیرا نمایش 'خالکوبی گل رز' اثر 'تنسی ویلیامز /Tennessee Williams/' نویسنده آمریکایی را به روی صحنه برده است.
مهم ترین اثر وی 'رسیم لر دنیاسی /شبی در دنیای نقاشی ها/' در سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در سال 1390 در تهران برگزیده شد.
به گزارش ایرنا نمایش عروسکی 'گربه ترقه فروش چهارشنبه سوری' از امروز /11 اسفند/ تا 15 اسفند و از ساعت 18 در ارومیه، چهارراه آپادانا، مجتمع فرهنگی هنری ارومیه، سالن وحدت /شمس/ اجرا می شود.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.