رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه نخست کاهش میزان مرگ و میر  مادران باردار را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اولین مجمع سلامت آذربایجان غربی صبح امروز با حضور معاون وزیر بهداشت و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن اجتماعات بانک صادرات سرپرستی استان برگزار شد و جواد آقازاده در این مجمع تصریح کرد: در سال گذشته 17 مورد مرگ و میر مادران باردار در استان ثبت شد که در سال جاری این رقم به 9 مورد کاهش یافته است و از این حیث در رتبه نخست کشور قرار داریم.

آقازاده با اشاره به اینکه در قالب طرح تحول نظام سلامت نقشه راهی در همه حوزه ها برای تامین نیازهای استان طراحی و تدوین شده است که خاطرنشان کرد: در قالب این طرح و در طول یک سال گذشته 183 خانه بهداشت و 134 مرکز جامع سلامت در استان به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در قالب طرح تحول نظام سلامت تمام نیازهای زیر ساختی و نیروی انسانی مناطق روستایی با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر به مراکز جامع سلامت رفع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص معضل حاشیه نشینی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب های اجتماعی در این مناطق بروز می یابد اظهار کرد: 450 هزار نفر از جمعیت حاشیه نشین در سطح استان با همکاری همه نهاد های اجرایی استان تحت پوشش خدمات نظام سلامت قرار گرفتند.

وی شاخص تخت بیمارستانی استان را 1.1 عنوان کرد و افزود: بر اساس نقشه راه ترسیمی و با تکمیل طرح های استان این شاخص به 1.6 افزایش می رسد واز متوسط شاخص کشوری فراتر خواهیم رفت.

آقازاده در خصوص بیمارستان 450 تخت خوابی و در دست احداث ارومیه نیز گفت: این پرروژه با مشکلات عدیده فنی و کارشناسی مواجه است و لذا این بیمارستان با تغییر کاربری به عنوان ستاد دانشگاه علوم پزشکی تکمیل خواهد شد و تمامی معاونت های دانشگاه دراین محل تجمیع می شوند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارومیه طی توافقی که با دانشگاه آتا تورک ترکیه داشته است جز 3 دانشگاهی خواهد بود که از مهرماه سال آینده دانشجوی خارجی پذیرش خواهد کرد. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.