مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دادرسی عادلانه اولین وظیفه وکلاست.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی فریدون نهرینی در مراسم سالروز استقلال کانون وکلا که در مجتمع امام علی ارومیه برگزارشد افزود: در تمامی مراجع نوشته شده حقوقی، عادلانه بودن دادرسی متوجه دستگاه قضایی بوده تا دادرسی را به نتیجه برساند و مهترین وظیفه وکلا رعایت عدالت در دادرسی است.
وی از نشانه های عادلانه بودن دادرسی را صداقت دانست و گفت: صداقت در دادرسی ها امری بسیار مهم است که وکلا باید این مسئله رارعایت کنند.
نهرینی تصریح کرد: چنانچه در دادرسی ها بی الایش و پاک عمل کنیم و براساس صداقت باشد نگرشی منفی که در بخشی از جامعه وجوددارد،متوجه وکلا نخواهدشد.
همچنین شهرام کیوان فر مشاور دیگر معاون حقوقی رئیس جمهور دراین مراسم اظهار کرد: حق دادرسی عادلانه از زیرمجموعه های حقوق بشر است و وکلا باید این وظیفه را بجا بیاورند.
وی با اشاره به استقلال کانون وکلا گفت: مسئله استقلال کانون وکلا به معنی تقابل کانون با دستگاه قضایی نیست بلکه دستگاه قضا و کانون وکلا  هردو برای احقاق حقوق و عدالت هم مسیر هستند.
کیوانفر نقش وکلا را در گشودن پیچیدگی های مسائل حقوقی برای کمک به صدور رای عادلانه قاضی تاثیر گذار دانست و گفت: بدون حضور وکلا دادگستری در جلسات دفاع، تحقق عدالت در نگاه جامعه،حتی باوجود اجرای ان، از نگاه مردم دیده نمی شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.