اکبر عبدالله نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره برداری از این سیستم های آبیاری بخش کشاورزی پلدشت توسعه یافته و میزان تولید نیز افزایش می یابد.
عبدالله نژاد با بیان اینکه پلدشت از ظرفیت های آبی و خاکی برای توسعه کشاورزی برخوردار است، گفت: بر همین اساس دولت تدبیر و امید اقدام به احداث سد کرم آباد با حدود یکهزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی کرد تا 19 هزار و 250 هکتار از اراضی غیر قابل کشت شهرستان های پلدشت و شوط زیر کشت برود و زمینه اشتغال پایدار در منطقه فراهم شود.
فرماندار پلدشت در خصوص گازرسانی به روستاهای پلدشت نیز گفت: در حال حاضر مردم هفت روستای پلدشت از نعمت گاز بهره مند هستند و عملیات گازرسانی به 40 روستا نیز در حال انجام است که از این میان گازرسانی به 12 روستای محور پلدشت - مرگنلر مراحل پایانی خود را طی می کند.
عبدالله نژاد اضافه کرد: عملیات گاز رسانی در 18 روستای دیگر هم شروع شده و گازرسانی به 10 روستای دیگر نیز در حال پیگیری و واگذاری به پیمانکار است.
وی به نصب دستگاه آب شیرین کن در پلدشت اشاره کرد و افزود: با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال دستگاه آب شیرین کن تهیه شد که 10 میلیارد ریال آن توسط منطقه آزاد ماکو، 1.5 میلیارد ریال آن توسط کمیته برنامه ریزی پلدشت و بقیه نیز از منابع داخلی آب و فاضلاب استان تامین شده است.
فرماندار پلدشت افزود: در راستای کیفی سازی آب شرب روستائیان نیز مجتمع آبرسانی بهلول آباد به بهره برداری رسیده و در 12 روستا دستگاه آب شیرین کن نصب شده و عملیات شرین سازی آب شرب 2 روستای دیگر نیز در حال اتمام است.
عبدالله نژاد با اشاره به وضعیت گمرگ پلدشت، گفت: ساختمان گمرگ پلدشت در سال 1395 خورشیدی به بهره برداری رسید و در دهه فجر سال جاری کلنگ احداث انبارهای عمومی این گمرگ به زمین زده شد.
وی با بیان اینکه روزانه 10 کامیون جمهوری نخجوان در این گمرگ تردد می کنند، گفت: جاده منتهی به گمرگ مناسب نیست و به همین علت پیگیری هایی صورت گرفته است تا محور ارتباطی پلدشت - مرگنلر با مشارکت منطقه آزاد تجاری ماکو و حمل و نقل استان تعریض و آسفالت شود.
به گزارش ایرنا، پلدشت ظرفیت های گردشگری قابل توجهی در امتداد مرزهای ایران با جمهوری نخجوان دارد و رودخانه ارس و گمرک پلدشت از ظرفیت های بزرگ این شهرستان به شمار می رود.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.