رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان غربی 12 درصد مجموع کل ذخایر معادن فلزی کشور را به خود اختصاص داه است.

جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 12 درصد مجموع کل ذخایر معادن فلزی کشور در آذربایجان‌غربی است افزود: در این رابطه نیز سهم ذخایر معادن فلزی استان 236 میلیون تن است.

وی با بیان اینکه هم‌اینک 41 نوع ماده معدنی در استان وجود دارد اظهار کرد: آذربایجان‌غربی دارای ذخایر معدنی همچون عناصر فلزی مس، طلا، تیتان، کرمیت، سرب و روی و عناصر غیرفلزی همچون کائولن، سلیس و زغال سنگ است.

وی با اشاره به وضعیت معدن استان اظهار کرد: امسال پروانه اکتشاف به تعداد 225 و گواهی کشف به تعداد 22 فقره صادر شده و علاوه بر آن، تعداد پروانه بهره‌برداری به 456 فقره با سرمایه‌گذاری سه هزار و 258 میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و 182 نفر رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به وضعیت استان در تعداد جوازهای تاسیس در 11 ماهه امسال و مقایسه آن با آمار کشوری گفت: در این مدت در کشور 50 هزار و 217 مورد و در آذربایجان‌غربی یک هزار و 267 جواز تاسیس صادر شده است.

وی تصریح کرد: این پروانه اکتشاف سبب اشتغال یک میلیون و 619 هزار و 301 نفر در کشور و 32 هزار و 316 نفر در استان شده است.

اسکندری افزود: علاوه بر آن، امسال تعداد پروانه بهره‌برداری صنعتی استان دو هزار و 276 و در کشور 84 هزار و 260 فقره بوده و تعداد اشتغال آن در کشور دو میلیون و 482 هزار و 277 نفر و در آذربایجان‌غربی 58 هزار و 45 نفر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به مزیت‌های صنعتی و معدنی استان بیان کرد: در این زمینه، وجود صنایع فولاد و فلزات اساسی، صنایع الکترونیک، تجهیزات پزشکی، صنایع آبمیوه، کنستانتره، پوره، صنایع شیمیایی و پتروشیمی، دربهای ضد سرقت، انواع تریلر و کانتینر، عایق‌های رطوبتی، صنایع قند و شکر، صنعت سیمان، قطعات خودرو، ماشین‌سازی و انواع مبل از جمله آنها است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.