به گزارش ایرنا، مهدی کریمی نیسیانی شامگاه شنبه در همایش فضای مجازی که در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه آمار دقیق ایرانیان فعال در تلگرام مشخص نیست، اظهار کرد: پیام رسان تلگرام برنامه ای از نسل چهارم وب است که مجهز به چهار سرور اصلی است و توسط بخش غیرانتفاعی اداره می شود.
وی در رابطه با دلایل محبوبیت این پیام رسان در ایران، گفت: به دلیل وجود نداشتن شبکه های اجتماعی قابل اعتماد تولید داخل، متاسفانه کاربران ایرانی جذب شبکه های اجتماعی خارجی می شوند.
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در توسعه اقتصادی و بازاریابی در کشور گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به تقویت شبکه های پیام رسان داخلی دارد که امید است با کارشناسی لازم عملی شود.
همچنین در ادامه این همایش دبیر کمیته فضای مجازی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری در استفاده از شبکه های اجتماعی، گفت: فرمایشات رهبری در رابطه با عرصه مجازی باید همچون عرصه نظامی مورد توجه افسران جنگ نرم قرار گیرد.
فتح نژاد افزود: اگر نیروهای انقلابی از عرصه فضای مجازی غافل شوند ضربه های مهلکی در عرصه های فرهنگی در انتظار کشور خواهد بود.
وی با اشاره به وجود نیروهای متخصص داخلی برای توسعه شبکه های اجتماعی اظهار کرد: می توان با بهره مندی از شبکه های اجتماعی سرنوشت علمی منطقه را تغییر داد.
وی افزود: دیری نخواهد گذشت که نرم افزارها در دنیای کنونی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند که در این راستا باید جمهوری اسلامی ایران پیشگام باشد.
جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی شبکه های اجتماعی را شمشیر دولبه دانست و افزود: سال هاست که دشمن از غفلت ما در شبکه های اجتماعی بهره می برد و به بحران های متفاوتی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با استفاده از شبکه های اجتماعی دامن می زند.
سرهنگ علی ابراهیمی افزود: استکبار جهانی خواستار تغییر ساختار حکومت ایران از ولایی به حکومت طاغوتی است که این هدف را با شگردهای مختلف در فضای مجازی پیاده می کند.
وی ادامه داد: امروزه شاهد آن هستیم که دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی درصدد تضعیف جایگاه رهبری و به سقوط کشاندن نظام اسلامی است که این تهدید ضرورت هوشیاری افسران جنگ نرم را بیش از پیش نمایان می سازد.
وی با بیان اینکه طبق اعلام پلیس فتا بیش از 78 درصد نوجوانان کشور از فضای مجازی استفاده می‌کنند، اظهار کرد: 70 درصد کودکان فعال در شبکه های اجتماعی در معرض مخاطرات مختلف هستند.
رئیس دانشگاه شهید قاضی طباطبایی ارومیه نیز با تاکید بر اینکه وظیفه دانشگاه فقط پرداخت به مباحث آموزشی و علمی نیست، گفت: دانشگاه ها باید پیشقدم در حل مشکلات مختلف در جامعه باشند.
یعقوب پوراسد با بیان اینکه دشمن با استفاده از شبکه های اجتماعی درصدد ایجاد ناامیدی در جامعه است، افزود: باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بهره برد.
وی با تاکید براینکه باید حساسیت لازم برای حضور نخبگان در توسعه فضای مجازی ایجاد شود، اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزایای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی افزایش شفافیت در جامعه برای مبارزه با فساد و ارتقاء جمهوری اسلامی است.
3214/7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.