به گزارش ایرنا، بهروز عظیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال شامل درختان مثمر از جمله سنجد، آلوچه وحشی، آلبالوی وحشی و درختان غیرمثمر سرو نقره ای و سرو خمره ای است که در این هفته در منابع طبیعی و اماکن عمومی سلماس غرس می شود.
وی با بیان اینکه سلماس با بیش از 200 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی نیاز به توجه ویژه به مراتع و منابع طبیعی دارد، اضافه کرد: شهروندان پس از کاشت نهال، آبیاری، مراقبت و نگهداری از آن را مورد توجه قرار دهند و تنها به کاشت نهال اکتفا نکنند.
وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز هشت هزار اصل نهال در این شهرستان در میان مردم و ارگان های دولتی این شهرستان توزیع شده بود.
عظیمی با تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی در سلماس افزود: هفته منابع طبیعی با شعار منابع طبیعی با مردم برای مردم با حضور دوستداران منابع طبیعی در مصلای نماز جمعه این شهرستان آغاز می شود.
وی برگزاری نمایشگاه نقاشی و عکس منابع طبیعی دانش آموزان سلماس را از برنامه های این هفته خواند و افزود: بازدید از پروژه های منابع طبیعی، برگزاری جلسات آموزشی در رابطه با منابع طبیعی، جنگل کاری پنج هکتار از اراضی شهرستان و بازدید از طرح ملی مبارزه با ریزگردهای دریاچه ارومیه از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در شهرستان است.
وی افزود: در طول هفته منابع طبیعی دیدارهای مختلفی با ارگان های مختلف دولتی، نظامی و‌ بخش خصوصی و مدارس جهت اجرای مراسم های درختکاری با حضور مسئولان و مردم برنامه ریزی شده است تا فرهنگ درختکاری در بین آحاد جامعه نهادینه گردد.
وی با بیان این که سالانه حداقل پنج هزار تن گندم از سوی 23 هزار و 800 خانوار ایرانی برای کاشتن سبزه های نوروزی مصرف می شود که افزون بر هدر رفتن محصول استراتژیک گندم، مقدار زیادی آب برای تولید آن مصرف می شود، از مردم خواست نهال را در سفره نوروزی جایگزین سبزه کنند.
به گزارش ایرنا، هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفند است که سالانه برنامه هایی در این هفته اجرا می شود؛ شعار این هفته در سالجاری عنوان 'منابع طبیعی؛ با مردم، برای مردم' نامگذاری شده است.
7156/ 3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.