به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی عبدالعلی‌زاده که به ارومیه سفر کرده است در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالین اقتصادی برتر سال ۹۶ استان گفت: در این اوضاع اقتصادی، واردات در قبال صادرات نفت تباهی است و ما نیازمند واردات هستیم‌ ولی باید صادرات هم داشته باشیم.
وی افزود: در سند اقتصاد مقاومتی در ۸ بند به طور مستقیم و در ۴ بند به طور غیرمستقیم به صادرات اشاره شده است ولی متاسفانه تنها ۷ درصد از صادرات ما مربوط به تولیداتمان است و ۹۳ درصد آن مربوط به صادرات نفتی و معادن است.
وزیر سابق مسکن دولت اصلاحات اظهار کرد: متاسفانه  تولیدات خود را به طور خام به کشورهای دیگر میفروشیم و بعد از آنها فرآوری شده اش را خریداری میکنیم که این امر باعث تباهی و نابودی ما خواهد شد.
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی خاطر نشان کرد: استخدام و حقوق بگیر دولتی شدن یعنی تباهی! ما باید به فکر تولید باشیم.
عبدالعلی‌زاده با انتقاد از خوشحالی از بابت صادرات سیمان به عراق گفت: از اینکه سیمان ۳۷ دلاری به عراق صادر میکنیم خوشحالیم در حالی که سوختی که برای تولید هر تن سیمان هزینه میشود بیش از ۳۷ دلار است، این که اسمش صادرات نیست!
وی با انتقاد از صحبت‌هایی که در تریبون‌های نماز جمعه و صداوسیما در مورد کشورهای خارجی می شود اظهار کرد: برای جذب سرمایه خارجی باید زبان صحبت با کشورهای دیگر را اصلاح کرد، ما متاسفانه در تریبون‌های نماز جمعه، ناسزاهای زیادی را به سایر کشورها می‌گوییم و وزیر امور خارجه باید برای بهتر کردن ارتباط ما با دنیا در این وضع تلاش کند. کجای اسلام گفته شده است که تریبون نماز جمعه محلی برای ناسزا گفتن به سایر کشورهای اعم از مسلمان و غیر مسلمان است!
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به تصویب قوانین اشتباه هم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هنوز یاد نگرفته ایم قانونی تصویب کنیم و آن قانون حداکثر ۳ سال دوام بیاورد و با قوانین وضع شده، مناطق آزاد را به محلی برای ورود کالاهای بنجل چینی تبدیل کرده‌ایم.
وی با انتقاد از عملکرد مدیران و نماینده‌های مجلس اظهار کرد: پتروشیمی ارومیه هسته محوری برای کریستال است که در کشور تنها دو استان وجود دارد و پتروشیمی جنوب استان نیز از ابتدا قرار نبود تولید کننده کود شیمیایی باشد بلکه قرار بود مکمل پتروشیمی ارومیه باشد.
عبدالعلی‌زاده گفت: نفت فروختن و حقوق کارمندان را دادن یعنی بدبختی و کشوری ثروتمند است که مردمش ثروتمند باشد نه عده‌ای خاص.
وزیر سابق مسکن دولت اصلاحات با انتقاد از رویه صداوسیما تصریح کرد: صدا و سیما شاگرد تنبل اقتصاد مقاومتی است بطوریکه برنامه های صدا و سیما را نگاه کنید، در تمامی برنامه ها افراد دروغگو و کلاه بردار ثروتمند هستند و افراد خوب فقیر! ثروتمندی ملت و کشور افتخار است! این فرهنگ غلط باید اصلاح شود.
عبدالعلی‌زاده در پایان گفت: میدانید چرا وقتی عوام می شنوند ۳ هزار میلیارد دلار اختلاس شده است تعجب نمیکنند؟ چون به عمرشان چنین رقمی را ندیده اند! بگذارید من برایتان ترجمه کنم اختلاس ۳ هزار میلیارد دلار یعنی شما به سختی کار میکنید و به زور زندگی خود را میچرخانید اما یک فرد تا از ابتدا تا پایان عمر‌ شما هر ثانیه یک عدد اسکناس هزار تومانی را به هوا پرتاب میکند!

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 867672
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.