به گزارش ایرنا، مردم شهرها و روستاهای مختلف آذربایجان غربی همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در راهپیمایی سالگرد انقلاب شرکت کردند و ندای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در راستای ابراز انزجار از دخالت های نظام سلطه، ضد انقلابیون و ایادی استکبار جهانی در ایران قدرتمند سر دادند.
آیین راهپیمایی 22 بهمن در بیش از 60 شهر و روستا برگزار شد و صدها هزار نفر از مردم در رزمایش قدرت و پشتیبانی مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی شرکت و زمینه یاس دشمنان از مردم ایران را فراهم کردند.
در شهر ارومیه نیز که زمان آغاز راهپیمایی ساعت 10:30 صبح در نظر گرفته شده بود، برخی از مردم به ویژه جوانان و نوجوانان مشتاقانه از ساعتی پیش از آن در میدان ولایت فقیه گرد آمده و بی صبرانه منتظر آغاز راهپیمایی بودند.
با گذشت دقایقی، سیل عظیم جمعیت مشتاق حضور در حماسه انقلاب، در میدان ولایت فقیه دور هم جمع شده و راهپیمایی 22 بهمن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی آغاز شد.
هر دقیقه ای که از راهپیمایی می گذشت، موج حضور مردم بیشتر می شد و در حالی که بخشی از راهپیمایان بیش از نیمی از مسیر میدان ولایت فقیه تا میدان انقلاب در خیابان امام را طی کرده بودند، برخی دیگر در انتهای راهپیمایی در میدان ولایت فقیه حضور داشتند.
تعدادی از راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، انگیزه حضور خود را در صحنه بودن و اعلام پشتیبانی همیشگی از انقلاب اسلامی و آرمان های والای آن عنوان کردند.
عباس صباحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی مترقی بر پایه دمکراسی و خواست مردم است و ما مردم مفتخر هستیم که در این کشور زندگی می کنیم.
وی اضافه کرد: سردمداران برخی از کشورهای ناراضی از وضعیت ایران از جمله ترامپ، همواره یاس و ناامیدی را در بین مردم ایران تزریق می کنند ولی بدانند که این نظام همچنان پابرجاست و با قدرت و قوت مشکلات پیش روی خود را برخواهد داشت.
ناهید شیدا دیگر شهروند ارومیه ای حاضر در این راهپیمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی متعالی و برگرفته از آموزه های دینی دانست و اظهار کرد: ما همواره در صف دفاع از نظام اسلامی قرار داریم و در هر زمان که حضور مردمی مهم باشد، حضور خود را نشان می دهیم.
وی بیان کرد: در ماه های گذشته، مشکلات اقتصادی موجب اعتراض برخی از مردم شد ولی عده ای فرصت طلب و معاند نظام از این فرصت برای فریب جوانان بهره برداری و سعی در بد نشان دادن وضعیت ایران کردند ولی مردم با حضور خود در خیابان ها، این توطئه را نیز همچون توطئه های پیشین خنثی کرده و قوام نظام را فریاد زدند.
وی که در کنار پسر نوجوان خود در این راهپیمایی شرکت کرده بود، تاکید کرد: نسل های دوم، سوم و بعدی انقلاب نیز همچون نسل اول معتقد به نظام جمهوری اسلامی است و حضور امروز جوانان، نوجوانان و کودکان در این راهپیمایی نیز همین امر را نشان می دهد.
فاطمه قهرمانی شهروند نوجوان ارومیه ای نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه امسال دومین سال حضور او در راهپیمایی در کنار هم سن و سال های خود است، گفت: در سال های پیش از آن، با پدر و مادرم حاضر می شدم ولی امسال و سال گذشته با هم سن و سال های خودم، مشتاقانه در راهپیمایی حضور یافتم و از این امر بسیار خوشحال هستم.
او گفت: انگیزه حضور من در راهپیمایی امروز، لبیک گفتن به فرمایش مقام معظم رهبری بود.
وی افزود: همه دنیا بدانند تا زمانی که نوجوانان و جوانان ولایت مدار ایرانی وجود دارد، هیچ خللی در روند رو به جلوی این کشور ایجاد نمی شود و ما همواره آماده حضور در صحنه های مختلف برای دفاع از نظام اسلامی هستیم.
به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی ایران در روز 22 بهمن سال 1357 به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و امسال سی و نهمین سالگرد پیروزی این انقلاب شکوهمند و طلیعه چهلمین بهار انقلاب است.
8137/2093
گزارش: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.