به گزارش ایرنا محمد مهدی شهریاری روز سه شنبه در آئین رونمایی از نخستین اتاقک(کانکس) باز شونده داروخانه سیار کشور افزود: مدیران و مسئولان آذربایجان غربی باید با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به واحد های تولیدی استان رفتار کنند.
وی ادامه داد: آذربایجان غربی زمینه مناسبی برای رشد و توسعه صنعتی دارد و اگر بتوان از این ظرفیت استفاده کرد مشکل اشتغال استان نیز رفع می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه این استان یکهزار کیلومتر مرز مشترک با سه کشو خارجی دارد باید حمایت های لازم از سرمایه گذار خارجی صورت گیرد تا موجب توسعه اقتصادی آذربایجان غربی شود.
استاندار اذربایجان غربی با بیان اینکه امروز دولت حامی بخش خصوصی است و ما از طرح هایی که منجر به ایجاد اشتغال برای جوانان این استان شود پشتیبانی می کنیم، ادامه داد: موضوع سرمایه گذاری خارجی را با جدیت دنبال می کنیم و در ماه های آینده سرمایه گذاران خارجی عملیات ساختمان سازی واحد های خود را در آذربایجان غربی آغاز می کنند.
شهریاری افزود: به دلیل رکود موجود در بازار برخی از واحد های تولید این استان دچار مشکل شده اند و رفع این مشکلات عزم جدی مسئولان را می طلبد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: خیز مناسبی برای راه اندازی واحدهای تولید استان برداشته شده است.
جعفر صادق اسکندری ادامه داد: برای اینکه بخش معدنی آذربایجان غربی را نیز رونق بخشیم معادن شمال و جنوب استان را به 2 شرکت سرمایه گذار واگذارمی کنیم که زمینه های اجرای این کار فراهم شده است.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 265 واحد تولیدی صنعتی در این استان وجود دارد که با سرمایه گذاری بالغ بر 51 هزار و 977 میلیارد ریال و تعداد 57 هزار و 918 نفر اشتغال در حال فعالیت است.
ایام الله دهه فجر از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است و با افتتاح و کلنگ زنی طرح های متعدد در آذربایجان غربی تا 22 بهمن ماه جاری ادامه می یابد؛ امسال سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است.
8135 / 3072/3093
**خبرنگار: شهین بیدادرس ** تنظیم: پیمان پاکزاد**انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.