محمد حضرت پور روز دوشنبه در مراسم تقدیم لایحه بودجه سال 1397 شهرداری ارومیه به شورای اسلامی این شهر افزود: از این بودجه، 84 درصد شامل حدود 10 هزار میلیارد ریال عمرانی و 16 درصد شامل حدود 2 هزار و 750 میلیارد ریال هزینه ای است.
وی اضافه کرد: 70 درصد بودجه سال آینده شهرداری ارومیه به صورت غیرنقدی و تنها 30 درصد به صورت نقدی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: ارتقای کیفیت زندگی شهری و مشارکت مردم در اداره شهر، تکمیل پروژه های نیمه تمام و ارتقای انضباط و انسجام اداری از مهمترین سیاست ها و اولویت های بودجه سال آینده شهرداری ارومیه به شمار می رود.
وی بیان کرد: نگاه ویژه به طرح های شاخص و ستاره دار، استفاده از ظرفیت فرهنگسراها و مدیریت محله محور، توجه ویژه به مدیریت بحران در زمان وقوع بلایای طبیعی، برنامه ریزی در راستای طرح ارومیه 2020 و تبدیل شهر به شهر ایده آل برای گردشگری از جمله موارد مدنظر در بودجه سال آینده به شمار می رود.
شهردار ارومیه ادامه داد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و اتمام طرح تفصیلی، توسعه باغ رضوان ارومیه وتداوم اجرای طرح یادمان شهید باکری، توسعه فضای سبز و کلنگ زنی تراموی شهری با استفاده از توان مالی سرمایه گذار از جمله دیگر مواردی است که در بودجه سال آینده لحاظ شده است.
حضرت پور بر مشارکت مردم در تامین هزینه های مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن موجب شد بخشی از درآمدهای شهرداری در سال جاری محقق نشود و امسال شاهد تحقق 60 درصد بودجه مدیریت شهری بوده ایم.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه نیز به بیان انتظار های خود از بودجه سال آینده پرداختند.
بودجه سال آینده شهرداری ارومیه نسبت به سال جاری افزایشی نداشته و به همان میزان در نظر گرفته شده است.
شهر ارومیه 11 هزار هکتار مساحت و 700 هزار نفر جمعیت دارد.
8137/2093
خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.