به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا مدنی روز جمعه در آئین گرامیداشت شهیدای غواص عملیات کربلای 4 و والفجر 8 در سلماس افزود: غواصان شهید مکتب مقاومت، آزادگی و ذلت ناپذیری را از اباعبدالله الحسین(ع) آموختند و راه را برای اقتدار و عزتمندی انقلاب اسلامی هموار کردند.
وی با بیان اینکه آزادگی و ایثارگری شهدا ایران را به کشوری امن و باثبات تبدیل کرده است، اظهار کرد: با پیروی از آرمان های این شهدا امروز نباید در مقابل دشمنان سر فرود بیاوریم و در هر شرایطی از عزت و اقتدار خود در عرصه های مختلف باید دفاع کنیم.
سرهنگ مدنی با اشاره به مجاهدت های شهدای مدافع حرم در دفاع از حرم اهل بیت(ع) بیان کرد: رزمندگان مدافع حرم همچون هشت سال دفاع مقدس در محور مقاومت وارد عرصه نبرد با تکفیری ها و داعش شدند و افتخارهای زیادی را برای آزادی خواهان و مردم مظلوم کشورهای سوریه و عراق کسب کردند.
وی ادامه داد: اگر شهدای مدافع حرم و دیگر شهدای سرافراز ایران اسلامی از آغوش گرم خانواده های خود هجرت نمی کردند و دشمن را در سرزمین هایی چون عراق و سوریه زمین گیر نمی کردند، به گفته رهبر معظم انقلاب امروز باید در مرزهای کشور با داعش می جنگیدیم.
کاظم آفاقی، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی مشهور راهیان نور نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص سلماس با اشاره به پیچیدگی عملیات کربلای 4 تصریح کرد: اهمیت عملیات کربلای 4 می‌طلبید تا بهترین غواصان موجود در جبهه به همراه بهترین جمع از بین نیروهای داوطلب در مدت زمان بسیار کمی، بهترین آموزش‌ها را ببینند تا بتوانند برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، به رود پرخروشان اروند وارد شوند.
وی اظهار کرد: بعد از جنگ یک سری از وابستگان نظامی سفارتخانه های خارجی مستقر در ایران را به مناطق عملیاتی جنوب بردیم و توضیح دادیم چگونه در عملیاتی از این رود خروشان عبور کردیم.
این راوی خاطرات دفاع مقدس افزود: همه مستشاران معتقد بودند که چنین چیزی امکان ندارد زیرا استراتژی جنگی و تجریه ثابت کرده است رودخانه ای که حداکثر 20 کیلومتر سرعت داشته باشد امکان اجرای عملیات در آن نیست.
آفاقی افزود: امروز باید بگوییم که غواصان مظلوم ما چه دردها و عذاب هایی را برای انجام موفقیت آمیز این عملیات ها تحمل کردند تا نسل امروزی انقلاب بدانند راحتی امروزشان مرهون از جان گذشتگی های رزمندگان و غواصان جان بر کفی همچون غواصان شهید سلماسی است.
به گزارش ایرنا ١٢ شهید و 17 جانباز غواص از شهرستان سلماس در دوران دفاع مقدس با برتن کردن لباس غواصی، خط شکن بسیاری از عملیات‌های حق علیه باطل شدند و مظلومانه به شهادت رسیدند یا به درجه جانبازی مفتخر شدند.
در این آئین از خانواده 12 شهید غواص و همرزمان جانبازشان تجلیل و با نوای شبیری زنجانی، مداح مشهور عزاداری شد.
شهرستان سلماس با حدود بیش از 200 هزار نفر جمعیت، 721 شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است و حدود سه هزار نفر جانباز، آزاده و ایثارگر دارد.
7156/3072
** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.