مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: طرح هادی در 500 روستای آذربایجان غربی اجرایی شده است.

محمود بدلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: تاکنون در   500روستای سطح استان طرح هادی با اقداماتی فیزیکی همچون بازگشایی معابر، جدول گذاری، سنگ فرش معابرومحوطه سازی اماکن عمومی ، ایجاد فضای سبز و محل بازی کودکان به اجرا درآمده است.  

وی با بیان اینکه  آذربایجان غربی 2هزارو973 آبادی دارد که از این تعداد 2هزارو 725 روستا دارای سکنه است و با تاکید بر اینکه محل تامین اعتبار تهیه و اجرای طرح هادی از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی است افزود: بعلت عدم تخصیص اعتبارات کافی در سال 96 پروژه جدید طرح هادی امسال در استان اجرا نشده است.

بدلی با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 95 تعداد روستای بالای 20 خانوار استان 2هزارو 168 روستا است تصریح کرد: برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان نقشه طرح هادی تهیه شده و هرگونه عملیات فیزیکی و ساخت و ساز در این روستا ها با اخذ پروانه و برابر نقشه طرح هادی اجرا خواهد شد تا روستاها بی رویه گسترش نیابند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: از تعداد 2هزارو 168روستای بالای 20 خانوار تعداد یک هزارو 668 روستا هنوز طرح هادی در آنجا اجرا نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرای طرح هادی در روستاها از نظر ایجاد محیطی مناسب از لحاظ عبور و مرور و جمع آوری آب های سطحی و در برخی از روستاها حتی پسماند های روستایی و ایجاد جلوه زیبا و مناسب به روستاها هر چه قدر مشارکت مردمی در بحث اجرا و نگهداری پروژه بیشتر باشد باعث افزایش عمر و مدت زمان بهره برداری از اقدامات انجام شده در روستاها خواهیم بود.

بدلی تصریح کرد: در شهرستان ارومیه از تعداد 514 روستا بالای 20 خانوار در 106 روستا طرح هادی اجرا شده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.