نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت:به توپ بستن مسجد اعظم ارومیه نقطه عطف مبارزات علیه طاغوت بود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی آیت الله سید علی اکبر قریشی در مراسم گرامیداشت دوم بهمن در مسجد اعظم ارومیه افزود:به توپ بستن مسجداعظم ارومیه در دوم بهمن نقطه عطف مبارزه مردم ارومیه وآذربایجان درمبارزه با طاغوت بود .

نماینده مردم ارومیه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:بعداز شکستن تبعید علمای شهر در تیرماه ۵۷ عده از علمای ارومیه به شهر برگشتند و هرشب یکی از آنها شبها نماز مغرب و عشارو اقامه میکردند و رژیم شاه باهمه دسیسه ها و امکانات همچون گاز اشک آور میخواست جلو نماز و منبر رفتن علما را بگیرد .

آیت الله قریشی به مبارزات حجت الاسلام حسنی اشاره کرد و گفت:در این میان حجت الاسلام حسنی همراه جوانان و مردم انقلابی عملیات مسلحانه راشروع کردند ولی عوامل شاه در ۲ بهمن به تحصن کنندگان و انقلابیون در مسجداعظم حمله و مسجد را به توپ بستند .

وی ادامه داد: ‌این مسئله نه تنها مانع حرکت انقلابی مردم نشد بلکه به انقلاب مردم ارومیه و آذربایجان و مبارزه با طاغوترا سرعت وشدت بخشید .

آیت الله قریشی درادامه به رهبری تاثیرگذار آیت الله خامنه ای اشاره کردو گفت:بعد از وفات امام خمینی (ره) مجلس خبرگان با توجه به سخنرانی ها و تاکید امام به شایستگی مقام معظم رهبری به جایگزینی مقام رهبری ایشان را به به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کردند و ایشان بهترین گزینه بودند که می توانستند درجایگاه امام باشد و تاکنون به بهترین شکل به وظیفه رهبری خود عمل کرده اند .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.