عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سهم شهرداری از اراضی لشکر 64 ارومیه افزایش یافت.

محمد رضا علیزاده امام زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: از مساحت 74 هکتاری اراضی لشکر 64 ارومیه سهم شهرداری قبلا 47 درصد مساحت این اراضی بود که این رقم به 49 درصد افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه لشکر 64 ارومیه در فهرست آثار ملی ثبت شده است تصریح کرد: کاربری های در نظر گرفته برای اراضی متعلق به شهرداری شامل فضای سبز و فرهنگی،باغ موزه و شوارع است و کاربری های مسکونی ،تجاری و درمانی این اراضی در 51 درصد باقی مانده در نظر گرفته شده است که سهم ارتش است.

وی ادامه داد: ارائه جزئیات کاربری های مذکور با توجه به در نظر اخیر شورای عالی شهر سازی و معماری منوط به تهیه "طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه"و تغییرات مورد نیاز در طرح و نقشه های قبلی است و امکان تغییر کاربری ها در طرح نهایی که شامل طرح یکپارچه و پروژه طراحی شهری پادگان ارومیه است وجود ندارد.

علیزاده امام زاده در خصوص علت هماهنگی بیشتر بین سازمان های مرتبط در ارتباط با "طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه"اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع در خصوص هویت فرهنگی کل عرصه پادگان به عنوان فضای عمومی شهری و از آنجا که این اراضی را می توان به عنوان موقعیت استراتژیک در شهر ارومیه به لحاظ پیوند آن با بافت تاریخی شهر، بالا بودن حجم ترافیک سواره رو و ضرورت ارتقای کمی و کیفی فضاهای تفریحی ،فرهنگی شهر دانست باید هماهنگی های بیشتری بین سازمان های مرتبط صورت گیرد.

وی در خصوص اعتبارات و بودجه مصوب برای "طرح یکپارچه اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه" گفت:در حال حاضر نمی توان از جزئیات مساحت کاربری ها و اعتبار و بودجه مصوب آن اطلاعات دقیقی ارائه داد و این موضوع به زمان ابلاغ نهایی طرح از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران موکول خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.