به گزارش ایرنا سیدمحمد عابدی روز شنبه در جلسه شورای حفاظت آب خوی با اشاره به اینکه با انسداد این چاه ها، تعداد چاه های مسدود شده به 241 حلقه رسید، افزود: با انسداد این 45 حلقه چاه، در مصرف 10 میلیون مترمکعب آب از ذخایر آب های بازگشت ناپذیر صرفه جویی شده است.
وی با اشاره به کمبود آب در منابع زیرزمینی شهرستان خوی بر ضرورت اجرای طرح استفاده از پساب های تصفیه خانه در مصارف کشاوری تاکید کرد و افزود: مطالعات این طرح با تخصیص اعتبارات امسال در این شهرستان آغاز می شود.
وی تاکید کرد: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت آب مصرفی در حوزه کشاورزی ضروری است.
وی با بیان اینکه تقریبا 50 درصد جمعیت شهری خوی تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند افزود: در راستای مدیریت صحیح منابع آب شهرستان خوی باید اقدامات لازم در جهت بهره برداری از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهری خوی انجام شود.
عابدی اظهار کرد: مدیریت آب های سطحی و ذخیره سازی آنها جهت تزریق به سفره های زیرزمینی در راستای تقویت منابع آبی شهرستان بسیار ضروری است.
به گزارش ایرنا، دشت خوی در شمال آذربایجان غربی از چند سال پیش به علت کمبود منابع آب های زیر زمینی برای حفر چاه کشاورزی، دشت ممنوعه اعلام شده است.
احداث سد غازان چای علاوه بر ذخیره سازی 150 میلیون مترمکعب آب، بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.
زمین های کشاورزی خوی یکی از مستعد ترین زمین های کشاورزی در آذربایجان غربی است.
7133/2093
**خبر: سعید فرجی** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.