سرهنگ 'فیض الله علیزاده” روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با کالای قاچاق و ارز سردشت با اشاره به اینکه قاچاق مواد مخدر سنتی در اندازه های بسیار جزئی وجود دارد و بیشترین میزان قاچاق مربوط به مواد مخدر صنعتی است، بیان کرد: امسال 449 کیلو و 709 گرم شیشه مایع کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 78 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: امسال کشفیات انواع پودر و اسیدهای شیمیایی با سه تن و 66 کیلوگرم نسبت به 10 ماهه اول سال گذشته به میزان 26 درصد کاهش داشته است.
سرهنگ علیزاده با اشاره به پرونده های تشکیل شده در رابطه با موادمخدر صنعتی، اظهار کرد: امسال 40 نفر در این زمینه دستگیر شدند و تعداد 51 فقره پرونده تشکیل، چهار قبضه اسلحه ضبط و 6 خودرو متوقف شده است.
وی از کاهش تولید و توزیع موادمخدر صنعتی نسبت به سال های گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: این موضوع مرهون آگاهی مردم، تلاش های شبانه روزی و جدی ماموران و همچنین برعکس شدن مسیر تولید و توزیع از سایر شهرهاست همچنانکه در روزهای اخیر شاهد کشف هفت کیلو و 500 گرم شیشه خالص قاچاق از مبدا بانه به این شهر بودیم و در این ارتباط 2 نفر هم دستگیر شدند.
سرهنگ علیزاده از افزایش سه درصدی کشفیات مشروبات الکلی در شهرستان خبر داد و گفت: بیشتر قاچاقچیان از خودروهای بدون پلاک و بلاصاحب استفاده می کنند اما به هر ترتیب امسال 15 نفر دستگیر شدند و 32 دستگاه هم توقیف و ضبط شد.
وی همچنین گفت: بیش از یک میلیارد ریال کالای قاچاق در 6 مورد در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
فرماندار سردشت نیز گفت: خودروهای بدون پلاک از یک طرف به دلیل رعایت نکردن نظم ترافیکی در سطح شهر عامل بی نظمی بوده و از طرف دیگر در بیشتر مواقع حمل کالاهای قاچاق توسط این خودروها صورت می گیرد.
'نژاد جهانی' اظهار کرد: برای تامین نظم و امنیت و آرامش شهروندان و پیشگیری از قاچاق، توقیف و جلوگیری از تردد این خودروها در سطح شهرستان مورد تاکید جدی است.
وی اضافه کرد: یکی از رویکردهای راهنمایی و رانندگی هم جلوگیری از تردد این نوع از خودروهاست اما بە علت تبعات منفی و حادثە ساز بودن تعقیب و گریز در مراکز جمعیتی شهرستان باید در کلیه مبادی ورودی و خروجی معابر مرزی و همچنین ایست بازرسی ها نسبت به توقیف آنها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی معابر مرزی ارتباط مستقیمی با افزایش قاچاق کالا دارد، اظهار کرد: در تجمیع معبر مرزی 'قاسم رش' با بازارچه 'کیله' با توجه به گزارش های اعلامی، نگرانی مبنی بر استفاده و مورد هدف بودن آن برای قاچاقچیان وجود دارد و چنانچه این تصمیم اجرایی شود باید سازوکار پیشگیرانە در این رابطە صورت گیرد.
وی با بیان اینکە ایجاد اشتغال در منطقه یکی از عوامل کاهش قاچاق است در خصوص سد سردشت و تحویل آن به معاونت بهره برداری، گفت: گردشگری در سد می تواند به صورت اجتناب ناپذیری 2 هزار شغل جدید ایجاد کند و در این خصوص باید اولین اقدام طرح جامع برای توسعه گردشگری پیش بینی شود.
شهرستان سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و همجوار شمال عراق واقع شده است.
7562/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.