به گزارش شامگاه پنجشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی با بیان این مطلب افزود: پلیس برای تامین نظم و امنیت مراسم‌های عزاداری ماه محرم، جلسات منظمی با مسئولان حسینیه‌ها و مساجد برگزار کرده و آموزش‌های لازم را برای رعایت موارد قانونی در این ماه به مردم داده است.
وی با بیان اینکه نصب هرگونه داربست و تکایا در معابر عمومی نباید موجب مسدود شدن معابر و کندی عبور و مرور شود، گفت: پلیس تلاش می‌کند تا بستر مناسبی برای برگزاری مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در سطح شهرها فراهم شود.
سرهنگ محمدی با تاکید بر اینکه پوشش مشکی عابران در ماه محرم سطح دید معابر را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: لازم است رانندگان با دقت و حوصله بیشتری رانندگی کنند و در هنگام مواجهه با هیأت های عزاداری، کاملاً توقف کرده و بعد از حرکت عزاداران، به مسیر خود ادامه دهند.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان ، بر اساس ماده 207 آئین نامه راهنمایی و رانندگی اگر نوشته یا گل مالی کردن خودرو باعث کاهش دید راننده شود یا پلاک وسیله نقلیه را مخدوش کند، پلیس برابر قوانین با آن برخورد خواهد کرد.
وی همچنین از تمامی شهروندان خواست در این ایام همکاری لازم را با پلیس داشته باشند تا در عین اجرای باشکوه مراسم های عزاداری، نظم قابل قبولی نیز در معابر حاکم باشد.
شنبه و یکشنبه هفته آینده، تاسوعا و عاشورای حسینی است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.