جعفر صادق اسکندری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای ایجاد رونق در واحدهای تولیدی استان و رفع موانع تولید، 184 طرح و واحد تولیدی در شهرستان های مختلف، یکهزار و 994 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی ادامه داد: این واحدهای تولیدی شامل 119 واحد در بخش کشاورزی و 65 واحد در بخش صنعت بوده که جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین‌ یاب ثبت شده بودند.
وی با اشاره به اشتغال بخش صنایع کشاورزی این استان، اظهار کرد: در این مدت 566 نفر در 119 طرح بخش صنایع کشاورزی نیز صاحب شغل شدند.
وی افزود: آذربایجان غربی در بخش میزان پرداخت تسهیلات از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در زمان حاضر رتبه هشتم کشور را در اختیار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: همچنین در سال جاری 140 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای سه طرح گردشگری در استان پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: کمبود نقدینگی و محدودیت منابع بانک های عامل، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی در بخش تولید، پرداخت نشدن تسهیلات بازسازی و نوسازی صنایع و معادن توسط اغلب بانک ها و نبود رغبت در بانک های عامل استان به پرداخت تسهیلات لازم برای تامین و تجهیز طرح های صنعتی از مشکلات مهم و اساسی پیش روی رونق تولید داخلی است.
نادر صفرزاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: کل منابع بانک های عامل استان 170 هزار میلیارد ریال است و برای حل مشکلات اشتغال استان باید امورات پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید تسریع شود.
به گزارش ایرنا، تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای رفع مشکلات بخش تولید و احیای آنها در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی آثار ارزشمندی در پی داشته است اما مشارکت همگانی و تداوم این تلاش ها برای رسیدن به اقتصاد درون گرا و برون زای مورد انتظار رهبری ضروری است.
آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود و با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی به مدار تولید آغاز شده است.
در نیمه نخست امسال تعداد 193 مجوز صنعتی با بیش از سه هزار و 521 میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای 2 هزار و 784 نفر در سطح این استان صادر شده است.
همچنین در این مدت، 95 پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه با حدود 2 هزار میلیارد ریال صادر شده و برای یکهزار و 9 نفر اشتغال ایجاد شده است.
در سال 1395 نیز 429 جواز تاسیس با اشتغالزایی برای 6 هزار و 608 نفر و 172 پروانه بهره برداری صنعتی با ایجاد اشتغال برای یکهزار و 290 نفر صادر شده بود.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.