یعقوب مطلوب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با مشارکت شبکه بهداشت و درمان سلماس و خانه های بهداشت روستایی این شهرستان در راستای طرح تحول نظام سلامت اجرا شده است.
وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح، 2 کلینیک سیار دندانپزشکی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده که یک کلینیک در شمال و دیگری در جنوب استان به ارائه خدمات مشغول است.
وی اضافه کرد: این کلینیک سیار هم اکنون به مدت ١٠ روز برای ارائه خدمات به ١٠ روستای محروم و مرزی بخش کوهسار سلماس مستقر است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس بیان کرد: در این طرح خداپسندانه، 2 نفر از دندانپزشکان شاغل در سلماس و 2 نفر دستیار مشارکت داشته و خدماتی از قبیل ویزیت، کشیدن دندان، ترمیم به صورت سطحی و جرم گیری را به صورت رایگان ارائه می دهند.
مطلوب ادامه داد: این کلینیک های پیشرفته مجهز به امکانات یک مطب دندانپزشکی از جمله یونیت، صندلی دندانپزشکی، رادیوگرافی، اتوکلاو، منبع آب و تخلیه آب، آمالگاماتور، لایک کیو، جرم گیری و حتی GPS است.
به گزارش ایرنا طرح تحول سلامت از اردیبهشت ماه سال ٩٣ در چهار مرحله اجرا شده است که شامل درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی است.
راه اندازی کلینیک های سیار دندانپزشکی در کنار طرح تحول نظام سلامت صورت می گیرد تا بسته های این طرح تکمیل شود.
شبکه بهداشت و درمان سلماس با یک مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ١٢٠ تختخوابی، ٧٠ خانه بهداشت ، چهار مرکز خدمات جامع سلامت و ١٠ پایگاه بهداشت فعالیت می کند.
شهرستان سلماس یکی از شهرهای شمال استان آذربایجان غربی است و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد.

7156/3072 ** خبر: جمال فرخیان ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.