به گزارش ایرنا اصلی ترین نگرانی اهالی پلدشت از کدر بودن رنگ آب و وجود جرم های آهکی در ظروف پخت و پز ناشی شده است و مسئولان نیز در تلاش برای تامین آب شربی در شان مردم این شهرستان هستند اما به عقیده کارشناسان آبی که با تانکر بین مردم توزیع می شود نیز مناسب شرب نیستند.
یکی از اهالی پلدشت که نگرانی زیادی از کیفیت آب شرب این شهرستان دارد به خبرنگار ایرنا گفت: تامین آب شرب مورد نیار به ویژه در فصل گرما هزینه های مازادی را برای اهالی دارد.
یکی دیگر از شهروندان پلدشتی نیز گفت: ظروف مورد استفاده برای پخت غذا و چای در صورت مصرف آب لوله کشی این شهرستان، جرم آهکی می گیرد و برای تمیز کردن آنها باید از مواد شیمیایی استفاده شود.
احمد مولایی گفت: برخی از خانواده ها که قدرت مالی برای خرید آب به صورت آزاد را ندارند از آب لوله کشی جوشانده استفاده می کنند اما نگرانی در مورد کیفیت آب همیشه با آنان همراه است.
ناهید حبیبی، یکی دیگر از اهالی نیز با اشاره به کدر بودن آب لوله کشی، اظهار کرد: اهالی بارها مسئولان مربوطه را در جریان گذاشته اند اما با وجود تلاش آنان، تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
وی ادامه داد: اغلب مردم و مسئولان منطقه تسریع در رسیدگی به موضوع آب آشامیدنی و بهبود کیفیت آن را خواستار هستند.
دکتر حسن شیری، رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدشت نیز گفت: آب شرب این شهر مشکل بهداشتی ندارد و اهالی پس از جوشاندن می توانند با اطمینان آن را مصرف کنند.
فرماندار پلدشت نیز با اشاره به تاخیر در راه اندازی دستگاه آب شیرین کن این شهرستان با هدف بهبود کیفیت آب شرب، گفت: این طرح به علت تغییر پیمانکار با تاخیر مواجه شده اما با تحویل طرح به پیمانکار جدید، عملیات اجرایی آن دوباره از سر گرفته شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
اکبر عبدالله نژاد افزود: با توجه به فاکتورهای بهداشتی، آب شرب این شهرستان مشکلی ندارد اما با هدف تامین آب شربی که در شان مردم منطقه باشد، عملیات راه اندازی این دستگاه آب شیرین کن از چند سال قبل آغاز شده است.
وی، اعتبار این طرح را 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از 11 هزار و 500 نفر از اهالی این شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا در حال حاضر سه هزار و 300 خانوار شهری پلدشت برای تامین آب شرب مورد نیاز خود روزانه بیش از 110 میلیون ریال هزینه می کنند.
شهرستان پلدشت با بیش از 42 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی در حاشیه رود ارس واقع است.
7125/3072
** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.