محمد عبداللهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورودی فعلی آب به مخزن سد مهاباد 2.5 متر مکعب برثانیه است این در حالی است که پارسال این مقدار یک متر مکعب بر ثانیه بود.
وی افزود: اکنون ارتفاع آب سد مهاباد یکهزار و 342 متر نسبت به سطح دریاهای آزاد است.
عبداللهی همچنین با اشاره به اینکه سال قبل 45 میلیون مترمکعب آب سد مهاباد برای احیا دریاچه ارومیه رهاسازی شد، گفت: علت پائین بودن حجم مخزن سد مهاباد در سال گذشته که تا 55 میلیون مترمکعب رسید، رهاسازی آب سد به این دریاچه بوده است.
وی همچنین با بیان اینکه آب شرب و کشاورزی شهرستان مهاباد از آب این سد تامین می شود، افزود: 99 میلیون متر مکعب آب در سال زراعی 96- 95 برای مصارف کشاورزی و در سال جاری 18میلیون متر مکعب برای آب شرب این شهرستان مصرف شده است.
عبداللهی همچنین در خصوص مقدار مصرف آب در بخش صنعت گفت: امسال یک میلیون مترمکعب آب نیز بر اساس تفاهم نامه موجود برای مصرف صنعتی در پتروشیمی مهاباد اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا سد مهاباد یکی از سدهای بزرگ آذربایجان غربی و جزو سدهای مهم کشور است؛ جاده‌های ارتباطی مهاباد به سردشت و پیرانشهر از حاشیه دریاچه این سد زیبا عبور می کند و محلی برای اطراق گردشگران به شمار می رود.
آب شرب و بخش کشاورزی مهاباد از این سد تامین می شود؛ این شهرستان با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
شهرستان مهاباد بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
3093/209
خبر: پیمان پاکزاد ** تنظیم کننده: توحید محمودپور ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.