هادی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه اردو برای بازیکنان تیم ملی برگزار شده است و تا 10 روز آینده یک اردوی دیگر با حضور 18 بازیکن نیز برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های این تیم، اظهار کرد: حضور در رقابت های قهرمانی جهان در هلند و شرکت در رقابت های آسیایی جاکارتا از دیگر برنامه های مهم تیم ملی است.
رضایی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان غربی نیز گفت: این استان یکی از نقاط والیبال خیز کشور با مربیان و بازیکنان حرفه ای است و می توان از این ظرفیت ها در تقویت تیم والیبال نشسته استان نیز بهره لازم را برد.
وی افزود: در تیم ارومیه چند بازیکن مد نظر هستند که به اردوی تیم ملی والیبال نشسته دعوت می شوند و این امر فرصت مناسبی برای نشان دادن قدرت و ظرفیت والیبالیست های نشسته آذربایجان غربی است.
به گزارش ایرنا تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران از 6 تا 11 تیر سال جاری با غلبه بر قزاقستان در فینال رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا و اقیانوسیه مقام قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد؛ این رقابت ها با حضور تیم‌های چین، ایران، قزاقستان، عراق، ژاپن و سریلانکا در بخش مردان برگزار شد.
طول تور در رشته ورزی والیبال نشسته 3 فوت یعنی 15/1 متر برای آقایان و 10/1 متر برای بانوان بوده و زمین مسابقه 6 در 5 متر اس.
در این ورزش سرویس علاوه‌ بر دریافت، دفاع نیز دارد و سرعتی ‌زن لازم نیست زمین را ترک کند؛ در والیبال نشسته حتما باید بالا تنه ورزشکار سالم باشد.
در این ورزش میانگین قد مهم نیست زیرا در طول بازی پرش صورت نمی‌گیرد و از تمرین های مهم آن چابکی است؛ والیبال نشسته ورزشی برای معلولان است که برای اولین بار در سال 1976 در کانادا برگزار شد.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.