فاروق سخنور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در این ارتباط سه نفر از متخلفان که در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در تالاب'گروس' در حین اقدام به شکار بودند، دستگیر شدند.
وی اظهار کرد: 2 قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز و یک رشته فشنگدان از این سه نفر متخلف کشف و ضبط شده است.
سخنور همچنین گفت: از یک شکارچی متخلف دیگر که اقدام به حمل و فروش کبک می کرد، چهار بال کبک کشف و هشت میلیون ریال بابت ضرر و زیانی که به محیط زیست وارد کرده بود، جریمه شد.
وی گفت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته و می توان آنها را در کویرها و دامنه های کوه ها مشاهده کرد.
سخنور همچنین از برگزاری جلسه مأمورین یگان حفاظت اداره محیط زیست مهاباد با رئیس دادگستری و دادستان مهاباد خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه قوانین و مقررات شکار و صید و استفاده از اسلحه سازمانی و نحوه برخورد با متخلفان و واحدهای صنعتی آلاینده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
سخنور افزود: به استناد بند پنجم از ماده 15 قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مأموران یگان حفاظت محیط زیست جزو ضابطین خاص دادگستری در امور حفاظت و حراست از محیط زیست و مقابله با هرگونه اقدام غیر قانونی مربوط به شکار و صید غیر مجاز و تخریب مناطق حوزه استحفاظی شهرستان هستنذ.
وی همچنین در خصوص برگزاری دوره آموزشی سنجش آنلاین آلودگی تالاب ها در تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد که از دیگر برنامه های محیط زیست بشمار می رود، گفت: این دوره با حضور کارشناسان سنجش، پایش و آزمایشگاه استان های آذربایجان غربی و شرقی در ساختمان سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این دوره که تعداد 25 نفر از کارشناسان محیط زیست شرکت داشتند، نحوه سنجش آلودگی آب تالاب با استفاده از ایستگاه های سنجش لحظه ای نصب شده در تالاب کانی برازان و شیوه های نمونه برداری و اندازه گیری شاخص های آلودگی آموزش داده شده است.
به گزارش ایرنا، ایستگاه پایش لحظه ای یک سری اطلاعات کمی و کیفی تالاب را در اختیار قرار می دهد و از سامانه های به روز و خودکار است که به صورت بی سیم اطلاعات را ذخیره و در زمان های طولانی در اختیار متقاضی قرار می دهد که می توان با استفاده از این داده ها تغییرات را در تالاب ها مشاهده کرد.
شهرستان مهاباد با 236 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3214/3072
**خبرنگار: پیمان پاکزاد **تنظیم کننده: شاهین سپهراد **انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.