رسول روشنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مدت مشابه سال گذشته 14 نفر بر اثر سلاح سرد کشته شده بودند.
وی اضافه کرد: تسلط کم به اعصاب و پرخاشگری به ویژه در نزاع و درگیری ها در کنار همراه داشتن سلاح سرد از جمله عوامل موثر در مرگ بر اثر این سلاح به شمار می رود.
وی اظهار کرد: مهمترین نکته در این خصوص اجتناب از همراه داشتن سلاح سرد است زیرا در این صورت و در زمان بروز نزاع، بیشتر به ضرب و شتم می انجامد و احتمال کشته شدن به کمترین میزان می رسد.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی بیان کرد: از کل فوتی های ناشی از سلاح سرد در این مدت 15 نفر مرد و تنها یک نفر زن بوده و بیشترین آمار فوتی سلاح سرد نیز مربوط به تیرماه است که باید اقدامات پژوهشی در این خصوص صورت گیرد تا علل و عوامل آن تبیین شود.
روشنی ادامه داد: امسال نزدیک به 19 هزار نفر نیز بر اثر صدمات ناشی از نزاع به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این رقم نیز سه درصد بیشتر شده است.
وی گفت: امیدواریم این روند افزایشی در ماه های باقی مانده از سال و سال های آینده به روند کاهش تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، اداره کل پزشکی قانونی مرجع رسمی ارائه آمارهای فوت در حوادثی نظیر سوانح رانندگی، سوختگی، مسمومیت با مونواکسید کربن و بررسی موارد مختلف فوت را به ویژه در موارد مشکوک است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی **انتشار:صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.