یوناتن بت کلیا شامگاه روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت مسیح ( ع) در کلیسای تاریخی ننه مریم ارومیه افزود: مدعیان دموکراسی و آنانی که در داخل کشور دین خود را تغییر داده و اسیر دلارهای دشمنان شده و گروه هایی را تشکیل داده اند نیز در نزد ما جایی ندارند بلکه ابلهانی هستند که دین و وطنشان را فروخته اند.
وی ادامه داد: ما رهبری داریم که به منزل شهید مسیحی می رود و از میوه و شیرینی مادر شهید می خورد در حالیکه قبل از عزیمت ایشان به منزل شهید گفته بودند که ایشان چیزی نخواهد خورد.
نماینده آشوریان ایران در خانه ملت با طرح این سوال که کجای دنیا چنین صحنه ای از یک رهبر دیده شده است؟، ادامه داد: این حرکت ها نشانه احترام رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مسیحیان است.
وی به نخستین دیدار امام راحل با پیروان ادیان الهی پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: وقتی به دیدار امام رفتیم، امام فرمودند که ما ملت واحد هستیم و این جمله امام به ما فهماند که در کشوری زندگی می کنیم که کسی نمی تواند ما را جدای از آن بداند و من از هر ایرانی ایرانی تر هستم.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان اظهار کرد: امروز مقامات و مسئولان استانی و آیات عظام در کنار ما حضور یافته اند تا میلاد پیامبری را گرامی بداریم که هدف و پیامش صلح و آرامش بود و ای کاش این صحنه را مدعیان دروغین حقوق بشر می دیدند.
این نماینده مجلس به نقش برجسته مسیحیان در دفاع از کشور اشاره کرد و گفت: مسیحیان در طول تاریخ چه آن موقع که ایران مورد تاخت و‌ تاز مغول ها قرار گرفت و چه در دوران جنگ همواره با تمام توان مبارزه کرده اند؛ آنان در دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و به عبارت بهتر مسیحیان از 2 هزار سال قبل شهید داده اند و به دفاع از سرزمینشان پرداخته اند.
وی افزود: ما از نسل همان افرادی هستیم که حضرت علی ( ع) یکهزار و 400 سال قبل با اجداد ما عهد نامه ای موسوم به عهدنامه حضرت علی (ع) با نصرانی ها را منعقد کرد.
بت کلیا با بیان اینکه امروز دوران زندگی توام با محبت است، افزود: ما آشوریان نزدیک به یکهزار و 400 سال در کنار برادران مسلمان خود زندگی توام با محبت داشته ایم.
به گزارش ایرنا آئین گرامیداشت میلاد پیامبر صلح و ‌دوستی، حضرت عیسی مسیح ( ع) با حضور مسئولان استانی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و آشوریان ارومیه شامگاه دوشنبه در کلیسای تاریخی ننه مریم ارومیه برگزار شد.
3072/8135
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.