رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس گفت: تاکنون 650 سند مالکیت برای موقوفات شهرستان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام اسلام دولتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سهمیه امسال شهرستان سلماس، اخذ 500 سند مالکیت برای موقوفات است گفت:خوشبختانه تاکنون 650 سند مالکیت به ثبت رسیده و 150 سند از سهمیه خواسته شده در پیش هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه روستای وقفی در شهرستان سلماس وجود دارد که اخذ سند مالکیت در آنجا دارای مشکلاتی است اظهار کرد: در این روستاها اگر کسی بخواهد سند اخذ کند، باید یک سند دو دانگی، یک سند چهار دانگی و یک سند عیان داشته باشد.

وی تصریح کرد: پس این موضوع برای اهالی این روستاها مقرون به صرفه نیست چون علاوه بر آنکه ارزش ریالی زمین‌ها کاهش می‌یابد، انگیزه‌ای نیز برای اخذ سند برای اهالی روستا باقی نمی‌ماند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس وی در ادامه با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی در طرح تربیت حافظان قرآن بیان کرد: در این زمینه نیز سهمیه شهرستان سلماس برای امسال، تربیت یک هزار و 61 نفر است که خوشبختانه این مهم، با برگزاری کلاس‌های حفظ توسط موسسات قرآنی و حوزه‌های علمیه خواهران و برادران محقق شده است.

حجت الاسلام دولتی با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف در شهرستان سلماس اظهار کرد: در این رابطه نیز جلساتی با طلاب، بازاریان و کارخانه‌ها برای سوق نیات برای وقف‌های جدید تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیات واقفان باید به سمت وقف حوزه‌های علمیه باشد تصریح کرد: علاوه بر آن کمک به سادات بی‌بضاعت سلماسی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سلماس با اشاره به وجود 31 مسجد وقفی در شهرستان سلماس گفت: هم‌اکنون درآمد این مساجد نیز برای خود مساجد هزینه می‌شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.