التفات رضائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در 8 ماهه امسال بیش از 900 مترمربع در قالب 118 تخته فرش توسط 500 مددجوی بافنده تحت پوشش این نهاد تولید و به بازارهای داخلی عرضه شده است .
وی ارزش تولیدی فرش های دستبافت را بالغ بر 14 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود این مقدار تولید فرش تا پایان سال جاری به یکهزار و 200 مترمربع و به ارزش 31 میلیارد ریال برسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه فرش های تولیدی شهرستان چالدران اغلب با 50، 53 و 57 رج بافته می شود، گفت: 85 درصد تولیدی با نقشه های سالاری، ریز ماهی و موج مهر و 15 درصد بقیه با دیگر نقش ها بافته می شود.
وی افزود: امسال برای رونق صنعت فرش دستبافت و تولید آن بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به 40 نفر مددجوی تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
رضائی با اشاره به اهمیت آموزش فرش دستبافت، گفت: در جهت پایدار سازی طرح های قالی بافی تاکنون بیش از یکصد ساعت کلاس آموزشی برای 150 نفر برگزار شده است.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: بهره مند ساختن قالی بافان ازمزایای بیمه تامین اجتماعی، برگزاری دوره های به بافی فرش در جهت ارتقای کیفیت تولیدات و نظارت برحسن اجرای بافت فرش از جمله حمایت هایی ارائه شده به بافندگان فرش دستبافت از سوی کمیته امام خمینی (ره) چالدران است.
در حال حاضر 500 نفر از مددجویان این نهاد در زمینه تولید فرش دستباف مشغول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می رود ولی به علت نبود برند تجاری مناسب، فرش های بافته شده در این استان به نام دیگر استان ها عرضه و صادر می شود.
چالدران با بیش از 45 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع است.
7129/2093
خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.