امیرعباس جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر اینکه تردد در سطح شهر برای شهروندان به ویژه افراد سالمند، کودکان و گروه های حساس مضر است، می تواند تردد غیرضرور با خودرو نیز در آلودگی بیشتر شهر موثر باشد.
وی به آخرین تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوای شهر ارومیه پرداخت و اضافه کرد: جلوگیری از انجام فعالیت های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می شود، استقرار اکیپ های سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق آلوده تر و پر تردد، تعطیلی مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک ها و آموزشگاه ها، کنترل مضاعف و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه موتوری دارای آلایندگی و فاقد برگ معاینه فنی و اعمال تردد زوج و فرد خودروها در محدوده طرح ترافیک از جمله این تصمیمات به شمار می رود.
وی اظهار کرد: هماهنگی برای تعطیلی موقت واحدهای صنعتی، کارخانجات، کارگاه ها و مراکز مؤثر در تشدید آلودگی هوا، خودداری از هرگونه فعالیت ورزشی در محیط های باز، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین شهرداری، شخصی و اتوبوس های دودزای درونشهری در داخل محدوده شهر و خودداری از هرگونه فعالیت منجر به تشدید آلودگی هوا شامل روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری از دیگر تصمیم های اخذ شده برای کاهش آلودگی و اثرگذاری کمتر به شهروندان است.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد:مراکز اداری و آموزشی نیز برای رعایت الگوی مصرف سوخت و کاهش درجه حرارت تا 18 درجه سانتیگراد و خاموشی موتورخانه ها در ساعات و ایام تعطیل ملزم شده اند.
به گزارش ایرنا، آلودگی هوا در سه روز گذشته در ارومیه که به حد ناسالم برای همه شهروندان رسیده است، موجب تعطیلی سه روزه مدارس شده و احتمال دارد این تعطیلی تا پایان آلودگی و تا پایان هفته ادامه یابد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.