مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از ارسال 100 مقاله به دبیرخانه هفتمین دوره سمینار تعامل اقوام و ادیان خبرداد.

 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمد باقر کریمی در نشست خبری همایش علمی تخصصی فرهنگ تعایش و گفت و گو افزود: تا پایان سال جاری هفتمین دوره سمینار تعامل اقوام و ادیان در 4 محور مهندسی فرهنگی اقوام و ادیان،مدیریت ارتباطات جمعی و همبستگی ،رسانه اقوام ادیان وقدرت نرم ،هم دلی و هم زبانی در حوزه ادیان در ارومیه برگزار خواهد شد که تاکنون 100 مقاله از 10استان برای این سمینار ارسال شده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی به خاطر شرایط اقلیمی، جغرافیای و منطقه ای خود و هم مرزی با 3 کشور جز استان های استثنا در امر تنوع و همزیستی دینی ، قومی و مذهبی است.

وی به توطئه استکبار جهانی در فروپاشی ادیان در شرق اسیا به ویژه ایران اشاره کرد و گفت:توطئه و برنامه های کشورهای مختلف به ویژه انگلیس برای فروپاشی ادیان و مذاهب به گفته امام خمینی (ره) سابقه 300ساله دارد که تا الان با بصیرت رهبری و تیز هوشی مردم ایران این توطئه ها خنثی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه باید ارتباطات بین ادیان عمیق تر شود تصریح کرد:برنامه های زیادی در خصوص افزایش تعامل ادیان و مذاهب انجام شده که نمونه ان ایجاد مرکز اقوام و ادیان در دانشگاه ارومیه است. 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.