به گزارش ایرنا، سیف الله مطلبی روز سه شنبه در آئین معارفه شهردار جدید شاهیندژ افزود: این مقدار اعتبار برای اجرای طرح های ساماندهی محل های دفع پسماند در شهرهای استان هزینه می شود.
وی با بیان اینکه دفع بهداشتی و دفع مهندسی پسماند از ویژگی های طرح های مدیریت پسماند شهری است، اظهارکرد: شهرداری های استان طرح های مطالعاتی خود در زمینه ساماندهی محل دفع پسماند را ارائه دهند تا بر اساس اولویت این اعتبار برای اجرای این طرح ها در شهرها تخصیص یابد.
مدیر کل امور شهری استانداری آذربایجان غربی از ارائه لایحه جامع مدیریت شهری توسط وزارت کشور به مجلس شورای اسلامی خبر داد و بیان کرد: در صورت تصویب این لایحه در مجلس فصل جدیدی از مدیریت شهری در کشور آغاز می شود و وظایف 21 اداره، دستگاه اجرایی و شرکت خدمات رسان شهری به شهرداری های کشور تفویض و محول خواهد شد.
مطلبی با بیان اینکه هماهنگی بین ادارات خدمات رسان شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان از اهداف این لایحه است ادامه داد: با تصویب این لایحه روسای 21 اداره و شرکت خدمات رسان شهری با پیشنهاد شهرداران و تصویب شوراهای اسلامی شهرها منصوب می شوند که این موضوع موجب افزایش هماهنگی های بین بخشی در زمینه خدمات رسانی می شود.
وی اضافه کرد: با تصویب و اجرای لایحه جامع مدیریت شهری، شوراهای شهر معنای واقعی خود را یافته و نقش شهرداری ها به عنوان متولیان امور شهر افزایش خواهد یافت.
مطلبی با اشاره به ضرورت افزایش درآمدهای پایدار در شهرداری های استان به ویژه شهرستان شاهیندژ گفت: با توجه به درآمدهای پائین شهرداری ها، ایجاد و راه اندازی طرح های درآمدزا با مشارکت بخش خصوصی راهکار بسیار مناسبی برای افزایش درآمدهای شهرداری هاست.
وی با بیان اینکه برای مدیریت شهری تنها نمی توان به درآمدهای ناشی از عوارض های ساختمانی و خدمات عمومی و کمک های دولتی اکتفا کرد افزود: شهرداری های استان برای ارائه خدمات بهتر و توسعه شهرها باید به دنبال درآمدهای پایدار از راه اجرای طرح های اقتصادی مانند راه اندازی واحدهای صنعتی و خدماتی از جمله کارگاه های بتن آماده، کارخانه آسفالت، سی.ان.جی، پمپ بنزین و ساخت مجتمع های تجاری باشند.
وی گفت: شهرداری ها می توانند برای اجرای این طرح ها از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه های خرد مردمی استفاده کنند و در این خصوص باید اعتماد عمومی را جلب و بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند.
وی بیان کرد: از مجموع بودجه 85 میلیارد ریالی شهرداری شاهیندژ در سال گذشته 25 میلیارد ریال مربوط به کمک های دولتی است که 30 درصد بودجه را شامل می شود که بر همین اساس اجرای طرح های درآمد زا برای شهرداری شاهیندژ نیز بسیار ضروری است.
به گزارش ایرنا، فرماندار شاهیندژ نیز در این جلسه با تاکید بر افزایش میزان خدمات رسانی به مردم در تمام دستگاه ها و نهادهای شهرستان به ویژه شهرداری ها اظهار کرد: مسئولان باید همواره احترام به ارباب رجوع و تکریم مردم و خدمت صادقانه را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
حسین عباسی با اشاره به وظایف شهرداری ها اظهار کرد: وظیفه شهرداری فقط انجام امور عمرانی نیست بلکه باید درکنار امور عمرانی، توسعه امور فرهنگی و اجتماعی شهر را نیز مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به آثار و برکات شوراها در کشور گفت: شوراها به عنوان مجلس محلی نماد مردم سالاری دینی در شهرهای کشور و از برکات نظام و انقلاب اسلامی به شمار می روند.
وی با قدردانی از خدمات شهرداران سابق شهر شاهیندژ بیان کرد: استفاده از تجارب شوراهای گذشته و شهرداران سابق می تواند شهرداری را در رسیدن به اهداف توسعه ای شهر یاری کند.
امام جمعه شهرستان شاهیندژ نیز در این مراسم گفت: مسئولان همواره باید تمام امور را با توکل بر خدا انجام دهند.
حجت الاسلام حسین فصیح نیا افزود: اعضای شوراها و تمام پیشکسوتان در شهرداری و شوراها باید شهردار را در انجام امور و ماموریت های خود در زمینه توسعه شهر یاری دهند.
وی با اشاره به وظایف ذاتی شهرداری ها اظهار کرد: شهرداری باید از سیاسی کاری به دور باشد و وظایف قانونی خود را برای خدمت رسانی به تمام مردم فارغ از گرایشات سیاسی و جناح بندی انجام دهد.
به گزارش ایرنا، در این آئین 'رسول منفرد' بعنوان شهردار جدید شاهیندژ معرفی و از خدمات 'توحید نعمتی'، شهردار سابق قدردانی شد.
شهرستان شاهیندژ با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای 3 منطقه شهری دارای شهرداری شهرهای شاهیندژ، کشاورز و محمود آباد است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7514/3093/3072**خبرنگار: امیر خالق نژاد **تنظیم کننده: پیمان پاکزاد**انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.