رضا طلایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با شرکت 16 تیم از پنج شهر جنوبی آذربایجان غربی برگزار شد و در آن، تیم های قبانکندی میاندوآب، نالیشته بوکان، سردار بوکان، عکاشه تکاب، هه لو بوکان، چیا تکاب و چومی مجید خان بوکان به ترتیب مقام دوم تا هشتم این مسابقات را کسب کردند.
وی اظهار کرد: تیم هایی از شهرهای شاهین دژ، میاندوآب، سیمینه و بوکان نیز در این مسابقات حضور داشتند.
وی اضافه کرد: هشت تیم برتر جنوب استان به همراه منتخبان شمال آذربایجان غربی دهم دی ماه امسال در قالب مسابقات جورابین استان به میزبانی شهرستان پیرانشهر با هم رقابت می کنند.
مسابقات بومی- محلی جورابین با اصطلاح های محلی ترکی'جوراب باز' و کردی' گوروا بازی' که از بازی های سنتی و تفریح های قدیمی مردم استان آذربایجان غربی است در چند سال گذشته در قالب مسابقه ورزشی در شهرهای این استان برگزار می شود.
بازی محلی جورابین از بازی های مورد علاقه و پر طرفدار روستائیان در استان آذربایجان غربی بوده که تا حدودی کم رونق شده است.
در این بازی بومی 2 گروه با چندین جفت جوراب پشمی محلی و یک قطعه شی کوچک از جمله گردو یا جسمی به اندازه توپ کوچک با هم رقابت می کنند و یابنده این شی کوچک از داخل جوراب های پشمی، صاحب امتیاز و برنده بازی می شود.
شهرستان تکاب با 80 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/2093**خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.