به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم بطحایی روز چهارشنبه در جشن هفته وحدت در مسجد جامع قطور خوی، وحدت را لازمه اصلی جهان اسلام عنوان کرد و افزود: در عصر حاضر جهان کفر برای نیل به اهدافشان اختلافات را کنار گذاشته و به اتحاد رسیده اند، چرا ما که امت محمدی هستیم این عمل را انجام ندهیم.
وی با تاکید بر اینکه هفته وحدت بهانه‌ای برای از بین بردن اختلاف میان فرق اسلامی است، افزود: ملل اسلامی در بسیاری از امور باهم مشترک و یکی هستند و دشمن می‌خواهد از این اختلافات جزئی میان مسلمانان استفاده کرده و از آب گل‌آلود ماهی بگیرد.
آیت الله بطحایی اضافه کرد: ایجاد تفرقه و جدایی کار دشمن است و هر کسی که در راه ایجاد تفرقه قدم و قلمی بردارد، به اسلام و مسلمین خیانت کرده است.
وی افزود: تفرقه افکنان و مسببان نزاع و درگیری خائن ترین افراد بین جامعه بشری هستند؛ هیچ دولت یا شخصی حق ندارد بین امت اسلامی جنگ و درگیری به وجود آورد که این کار فقط به نفع دشمنان است.
وی با بیان اینکه هفته وحدت نقش بسیار مهمی در از بین بردن دوگانگی و اختلافات دارد، بیان کرد: امیدواریم دشمنان به ویژه وهابیت و آل سعود دست از داعش پروری برداشته و به‌دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه نباشند.
به گزارش ایرنا، با دوراندیشی امام راحل از 12 تا 17 ربیع الاول که سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) به روایت اهل سنت و اهل تشیع است، هفته وحدت نامگذاری شده است.
امروز /چهارشنبه/ 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) است.
7133/2093** خبر: سعید فرجی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.