شاهرخ پیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وزنه بردار از ساعت 23:30 / یکشنبه 12 آذر/ در ششمین روز از رقابت های وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با حریفانی از گرجستان، فرانسه، شیلی، لهستان، ایتالیا، کره جنوبی، ژاپن،آلمان وکلمبیا به رقابت پرداخت.
وی ادامه داد: این وزنه بردار ارومیه ای برای 2 مرتبه نتواست وزنه 155 کیلوگرم را مهار کند و در مرتبه سوم موفق به مهار این وزنه شد تا در جدول مسابقه این وزن باقی بماند و با ثبت این وزنه در حرکت یک ضرب در جایگاه هفتم قرار گیرد.
وی افزود: در حرکت 2 ضرب نیز در ابتدا وزنه 193 کیلویی را بالای سر برد و در مراحل دوم و سوم وزنه 201 کیلوگرم را نتوانست به درستی مهار کند و در حرکت 2 ضرب به رتبه ششم دست یافت.
وی ادامه داد: این وزنه بردار در مجموع با امتیاز 348 کیلوگرم در یک ضرب و 2 ضرب توانست در اولین حضور خود در مسابقات جهانی در جایگاه هفتم جهان بایستد.
به گزارش ایرنا این مسابقات از هفت تا 14 آذر (28 نوامبر تا 5 دسامبر) به میزبانی شهر ' آناهیم' ایالت کالیفرنیا آمریکا در حال برگزار است.
'علی میری' وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم اهل ارومیه در اواخر شهریور سال جاری با مهار 361 کیلوگرم وزنه در مجموع یک و 2 ضرب مقام سوم مسابقات وزنه برداری ترکمنستان را به دست آورده است.
مسابقات وزنه‌برداری در 2 رقابت یک ‌ضرب و 2 ضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد؛ موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد، توانایی‌های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکت های وزنه‌برداری در مقایسه با حرکت های قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیع تری تشکیل می‌شود.
این ورزش از نخستین دوره بازی‌های المپیک (1896) جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک 2000 سیدنی وارد برنامه المپیک شد؛ اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.