شاهرخ پیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقه بیش از 140 وزنه ‌بردار از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، تکاب، مهاباد، سلماس، شوط و خوی حضور داشتند.
وی افزود: این مسابقات پنجمین مرحله لیگ استانی وزنه‌برداری آذربایجان غربی است که به میزبانی میاندوآب در سالن وزنه‌ برداری شهید باهنر برگزار شد و مهاباد با 2 هزارو 562 امتیاز دوم و ارومیه با 2 هزارو 459 امتیاز مقام سوم تیمی این مسابقات را از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا مرحله چهارم این مسابقات تیرسال جاری در مهاباد برگزار شده بود و تیم میزبان با 586 امتیاز، میاندوآب با 583 امتیاز و ارومیه با 566 امتیاز به ترتیب رتبه های اول تا سوم این مسابقات را کسب کرده بودند.
آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در ورزش وزنه برداری به شمار می رود و سیامند رحمان، قهرمان و رکوردار وزنه برداری پارالمپیک و جهان به عنوان یکی از وزنه برداران بنام کشور، در میان 240 ورزشکار حرفه ای این استان در رشته وزنه برداری است.
وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد، مسابقات وزنه‌برداری در 2 رقابت یک ‌ضرب و 2 ضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد، موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد، توانایی‌های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکت های وزنه‌برداری در مقایسه با حرکت های قدرتی دیگر از جابجایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیع تری تشکیل می‌شود.
این ورزش از نخستین دوره بازی‌های المپیک (1896) جزو رشته‌های المپیکی بود اما وزنه‌برداری زنان از المپیک 2000 سیدنی وارد برنامه المپیک شد. اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.