در پیام صادره از سوی محمدمهدی شهریاری آمده است: وحدت ضرورتی عقلی، سیاسی و اجتماعی و از عوامل انکارناشدنی حفظ جوامع انسانی است ؛ و بشر نه تنها برای بقای حیات جمعی، بلکه برای برخورداری از زندگی مطلوب، چاره ای جز پذیرش آن نداشته و ندارد. بزرگان دین اسلام در سفارش ها و توصیه های خود به ما آموخته اند که «مردم یا در دیانت برادرند یا در انسانیت برابر» ؛ لذا در جوامعی که قوانین اسلام در آن جاری است همبستگی و اتحاد، برادری و برابری باید بین آحاد جامعه متجلی باشد.
در ادامه این پیام تاکید شده است: تاریخ به ما می آموزد که وحدت و تقویت همدلی ، همواره عامل اصلی پیروزی و سرافرازی بوده است و اکنون که دشمنان اسلام و ایادی استکبار با تفرقه افکنی و توطئه بدنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند ضرورت اتحاد، انسجام، همدلی و هوشیاری مسلمین در برابر این توطئه ها بیش از پیش احساس می شود. وحدت و اتحاد میان مسلمانان به معنی یکی شدن عقاید و مذاهب نیست؛ بلکه پویشی مورد تاکید همه عالمان و اندیشمندانی است که کوشیده اند با بهره گیری از عوامل وحدت بخش در مقابله با دشمنان اسلام همکاری و همفکری کرده و با بهره جستن از همان عوامل در کنار یکدیگر از اختلافات غیر معقول پرهیز کرده و تفاهم و مرافقت را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهند.
استاندار آذربایجان اضافه کرده است: اکنون جهان اسلام بیش از هر زمان به یگانگی و یکسویی نیازمند است؛ مصائب تفرقه در جهان اسلام و منازعات تحمیلی بر کشورهای اسلامی، مسئولیت همه ما را فارغ از فرق اسلامی بیشتر کرده است و می طلبد که همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان برای وحدت اسلامی بکوشند.
شهریاری با تبریک میلاد سراسر خیر و برکت آخرین فرستاده الهی، رسول خوبی ها، حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت با سعادت سلاله پاک و گرامی آن وجود بزرگوار، ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و بزرگ پرچمدار شیعه راستین علوی حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت و اخوت را به عموم شیعیان و مسلمانان جهان به ویژه مردم غیرتمند و متدین استان اظهار امیدواری کرده است که با تقویت مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و با تکیه بر اصل وحدت و همدلی، شاهد عزت روزافزون مسلمانان و رشد و پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر استان باشیم.
به گزارش ایرنا، هفته وحدت از جمعه گذشته آغاز شده و تا چهارشنبه این هفته، سالروز میلاد پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ادامه دارد.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** تنظیم کننده: توحید محمودپور** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.