محمد کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این جشنواره از اول تا 12 بهمن سال جاری برگزار می شود، افزود: 'الهام حیدریان'، 'کیوان عیسی بیگی' و 'حامد محبی' در این نمایش به ایفای نقش پرداخته اند.
وی با اشاره به اینکه موسیقی این نمایش برعهده امین موسوی، مزدک محتشم و فرید یوسفی است، افزود: امیر عباسی مشاور این تئاتر، وحید خداپرست طراحی صحنه و نور و نرگس جوادپور طراحی لباس آن را برعهده داشته است.
وی ادامه داد: رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی بیان کرد: بر اساس نتایج اعلامی از میان ٦٠ اثر بررسی شده، ٢٠ اثر از ٢٠ استان کشور برای شرکت در جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی و ١٠ اثر دیگر نیز برای اجرا در جشنواره فجر استانی انتخاب شدند.
کاظمی افزود: بر اساس فراخوان جشنواره ظرفیت آثار این بخش 15 اثر اعلام شده بود اما با موافقت دبیر این دوره از جشنواره ظرفیت آثار برگزیدگان استانی برای شرکت در جشنواره سی ‌و ششم به ٢٠ اثر افزایش یافت.
وی ادامه داد: هیات انتخاب آثار برگزیده جشنواره‌های استانی جشنواره تئاتر فجر شامل سیامک احصایی، رضا گوران، نیما حسندخت، غلامرضا یاری و الهام کردا بودند.
به گزارش ایرنا حامد محبی کارگردان نمایش 'آناتومی تنهایی' متولد 1370 شمسی در رامسر و کارشناس ارشد مکانیک بوده و فعالیت هنری خود در رشته تئاتر را از سال 1388 شمسی شروع کرده است.
وی نمایش های' 2 حکایت از چندین حکایت رحمان'، ' فکر کن خدایی'، 'بدریه ما ادری'، 'فرشته ها'، 'آنالیز' و 'خانم‌ها' بازی کرده، نمایشنامه های 'خانم ها' و 'آناتومی تنهایی' را به رشته تحریر درآورده و نمایش های 'فکر کن خدایی' و 'خانم ها' را نیز کارگردانی کرده است.
انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان درآذربایجان غربی فعالیت می کنند؛ 21 گروه نمایشی ثبت شده در آذربایجان غربی وجود دارد و ارومیه با 6 گروه و خوی با پنج گروه به ترتیب بیشترین گروه های نمایشی ثبت شده در این استان را به خود اختصاص داده اند.
تئاتر به عنوان دماسنج جامعه به چالش های مختلف اجتماعی حساسیت نشان می دهد و اهمیت وجود آن در جامعه به حدی است که تاثیرگذاری اش گاهی از سخنرانی های تربیتی بیشتر است زیرا از یک سو جوانان به هنرهای نمایشی گرایش دارند و از سوی دیگر تاثیرگذاری تئاتر با فراهم سازی زیرساخت ها افزایش می یابد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.