به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با تبریک فرار رسیدن هفته وحدت، افزود: خداوند متعال نیز عرض ارادت به محضر پیامبر اسلام (ص) و سایر پیامبران الهی را وظیفه دینی شمرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه پیامبر اسلام محور بزرگ وحدت بین شیعه و سنی است، ادامه داد: هفته وحدت فرصت مناسبی است تا شیعه و سنی بیش از پیش اتحاد و همبستگی خود را به جهانیان نشان دهند.
وی با اشاره به تجزیه طلبی کشورهای غربی، اظهار کرد: دشمنان با تفرقه افکنی در بین مسلمانان، تجزیه و در نتیجه تضعیف کشورهای مسلمان را دنبال می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه هرکس بنام شیعه و سنی دست به تفرقه بزند، بدون تردید در مسیر دشمنان حرکت کرده است، افزود: کسانیکه به مباحثی چون ترک بودن، کرد بودن یا شیعه و سنی بودن دامن می زنند، حرف شیطان را تکرار کرده و در جهت تامین منافع دشمنان حرکت می کنند.
وی با بیان اینکه نابودی داعش در سایه وحدت نیروهای سپاه اسلام صورت گرفت، گفت: نیروهای اسلام از افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ایران و به فرماندهی سردار سلیمانی، لشکری واحد را تشکیل داده و به سیطره داعش پایان دادند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگرچه داعش از میان رفته است اما علمای اسلام اعم از تشیع و تسنن باید مراقب گسترش تفکر داعش باشند؛ مسلمانان اگر با هوشیاری عمل نکنند در آینده شاهد خطراتی از سوی این تفکر خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در سه سال اخیر حتی یک گلوله از سوی داعش به سوی صهیونیست ها شلیک نشد، در حالی که کودکان، زنان و مردان بی گناه زیادی در کشورهای اسلامی به قتل رسیدند.
وی در ادامه به برگزاری کنگره ملی سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: تلاش دست اندرکاران این کنگره ملی قابل قدردانی است.
امام جمعه ارومیه همچنین خانواده ها را به پرهیز از سوء ظن نسبت به یکدیگر فراخواند و گفت: سوءظن به یکدیگر در خانواده اعم از سوء ظن زن و مرد به یکدیگر یا فرزندان به پدر و مادر و به هم موجب تزلزل در استحکام خانواده می شود و آرامش خانواده را برهم می زند.
به گزارش ایرنا، نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره ) این شهرستان برگزار شد.
12 تا 17 ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در تقویم جمهوری اسلامی ایران هفته وحدت نامگذاری شده است؛ در این ایام مسلمانان و دولت‌های اسلامی جشن می‌گیرند و به شادمانی می‌پردازند.
8135/3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.