استاندار آذربایجان غربی گفت: دین گریزی در دنیای امروز به شدت در حال گسترش است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، شهریاری طی دیداری که با اسقف گریگور چیفتچیان خلیفه کل ارامنه آذربایجان و همچنین سایر اعضای شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان داشت به کاهش و کم رنگ شدن نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی بویژه در غرب اشاره و خاطرنشان کرد: دین گریزی در دنیای امروز به شدت در حال گسترش است که همه ادیان الهی باید برای آن چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه هدف همه ادیان الهی، هدایت و سعادت بشر و دعوت به صلح و برقراری عدالت و اخلاق بوده است افزود: ارزش ها و فضایلی که همه ادیان الهی بر آن تاکید دارند را باید تقویت و از آنها صیانت کنیم چرا که با ساری و جاری شدن ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه، بسیاری از مشکلات امروزی مرتفع می شود.

شهریاری به زندگی محبت آمیز اقوام و ادیان در استان هم اشاره کرد و افزود: در آذربایجان غربی سالیان سال و از گذشته های دور است که اقوام و ادیان مختلف بصورت محبت آمیز و در آرامش کامل در کنار هم زندگی می کنند و ما نیز در استان بدون فرق قائل شدن میان قومیت ها و ادیان، برای خدمت رسانی به همه شهروندان تلاش می کنیم.

اسقف گریگور چیفتچیان نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم آذربایجان غربی اعم از اقلیت های دینی از سالیان بسیار دور است که در این استان و در این خطه با محبت در کنار هم زندگی و برای تعالی کشور و استان تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بهترین سرمشق و الگو برای تعامل ادیان است، گفت: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به حقوق اقلیت های دینی دارد و در سایه این نظام، مراسمات دینی ما به بهترین نحو در کلیساها برگزار می شود.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان همچنین بخشی از مسائل و مشکلات جامعه ارامنه استان را در این دیدار با مقام عالی استان در میان گذاشت و استاندار آذربایجان غربی نسبت به پیگیری و رفع مشکلات مطروحه قول مساعد داد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.